Trekker tilbake laksefilet

Coop har valgt å trekke tilbake Coop Laksefilet 600 gram med best før dato 30.08.2021, etter at det er påvist listeriabakterier i råvaren. Varene er nå fjernet fra butikkene.

Coop GP Laksefilet sitronpepper

- Kundene skal være trygge på den maten de kjøper hos Coop, derfor ønsker vi å være på den sikre siden og varsle kundene våre. Vi oppfordrer kunder som har kjøpt produktet med den spesifikke holdbarhetsdatoen om å levere produktet tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Avviket ble oppdaget i en rutinekontroll som gjøres av anlegget.

- Bakteriene vil dø om kundene varmebehandler produktet slik de skal. Om man ikke varmebehandler det tilstrekkelig, eller kjøkkenhygienen ikke er god nok, så kan man bli syk. Vi ønsker å være føre var og går derfor ut med en tilbaketrekking, sier Kristiansen

Produktene det gjelder er:

COOP GP LAKSEFILET SIDE 600G

Best før dato: 30.08.2021

Batch/lot: 80314

COOP GP LAKSEFILET S.PEPP 600G

Best før dato: 30.08.2021

Batch/lot: 80314

Coop GP Laksefilet sitronpepper
Coop GP Laksefilet side

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.