Trekker tilbake honning

Coop trekker tilbake Coop Honning 250 gram da produktet mangler advarsel om at barn under 1 år ikke bør få honning.

- Det er et tydelig krav om at produktet skal merkes med denne advarselen og kundene skal være trygg på de produktene de handler hos Coop derfor er produktet nå fjernet fra våre hyller, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Coop opplyser at de kundene som har kjøpt produktet, og som ønsker å levere det tilbake vil få pengene tilbake.

- Det er imidlertid viktig å understreke at det er ikke noe feil ved produktet eller forbundet noen helsefare ved produktet, men det mangler merking med advarsel rettet mot 1-åringer som ikke bør spise honning, sier Kristiansen.

Produktet det gjelder er:

COOP HONNING 250G (EAN7340191104556) Best før: 24.02.2023 og 22.04.2023