NKI

Treider starter interiørutdanning i Trondheim

Treider i Trondheim er stolte av å nå kunne tilby fagskoleutdanning innen interiør. Den nye utdanningen er etterlengtet og er tatt godt imot. Studiestart er 28. august, så det er fortsatt mulig å sikre seg en plass om man er rask.
Marit Andreassen, fagansvarlig på interiørutdanningen

Interiør
På vår fagskoleutdanning i Interiør, lærer studentene om interiør i private og offentlige rom. Utdanningen gir teoretisk og praktisk kunnskap som gir grunnlag for å gå rett ut i jobb etter fullført utdanning.  Studentene får kunnskap om stilhistorie, målgrupper, trender, konseptutvikling og interiør.

Faglærerne har tett kontakt med studentene under hele utdanningen, og veiledning med fokus på faglig og kreativ utvikling vektlegges. Vi har fokus på at studentene skal utvikle seg som individ og at de skal utvikle sine samarbeidsegenskaper. Summen av dette er det som skaper gode resultater.

Fagansvarlig, Marit, forteller at året på interiørutdanningen er morsomt, men intenst. – Det kommer ikke gratis, men jeg blir alltid imponert over hvor mye studentene har lært i løpet av året når de legger frem mappene sine. Det viser at alle kan lære, hvis du bare bryr deg nok, sier hun. - Vi har tett kontakt med næringslivet, og som en del av utdanningens andre semester skal studentene gjennomføre en to ukers praksisperiode i en relevant bedrift. På våren reiser vi på studietur til verdens største møbelmesse i Milano, så her har du mye å glede deg til, avslutter hun. Marit synes det er veldig gøy at interiørutdanningen nå også starter opp i Trondheim, og gleder seg til å ønske studentene velkommen.

Endelig klar for drømmejobben
Ingvild Gulbrandsen (40) jobbet med noe helt annet tidligere, men hadde behov for å gå i en annen retning. Hun ble nylig ferdig med fagskoleutdanningen, Interiør, på Treider i Oslo. Nå gleder hun seg til å ta fatt på sin nye karriere som interiørdesigner. Vi tok en prat med henne for å høre hva hun synes om året som Treiderstudent.

Hva og hvorfor valgte du å studere på Treider?

– Jeg var klar for nye utfordringer, og valgte Treider fordi de har korte og yrkesrettede studier. Jeg begynner jo å bli voksen, så det passet meg godt. Drømmen er å designe eller innrede hus og leiligheter. I tillegg er jeg veldig glad i å være kreativ og finne gode løsninger som skaper en fin atmosfære i hus og hjem. Derfor valgte jeg interiørdesignerstudiet.

Hvordan opplevde du studieløpet?

– Jeg opplevde studieløpet som veldig hektisk, men hektisk på en god måte. Det var mye å lære innenfor faget, men vi hadde gode lærere som underviste på en kreativ måte. Det gjorde studiet både morsomt og lærerikt.

Hvilket skoleprosjekt har betydd mest for deg?

– Det er vindusutstillingen vi laget for Steen & Strøm julen 2017. Prosjektet var et samarbeid med Disney Norge, Oslo Runway, en snekker og norske anerkjente klesdesignere. Vi utformet alt fra idéen, til vindusscener med Disney-prinsesser. Vi jobbet døgnet rundt, og lagde alt fra trær til små mus. Prosjektet ble omtalt på TV, i aviser og i andre mediekanaler, og resultatet er nå beundret i faget vårt. Det var kjempestort og helt fantastisk å få jobbe med dette så tidlig i karrieren. Jeg er superstolt av hele klassen og alle som deltok.

Marit Andreassen, fagansvarlig på interiørutdanningen

Om NKI

NKI
Nedre Vollgate 8

67 58 88 00http://www.nki.no

NKI ble etablert i Norge allerede i 1959 og er i dag Nordens største fagskole på nett. I 2007 ble selskapet en del av utdanningskonsernet Intendia Group AS, et av Skandinavias ledende utdanningskonsern med virksomhet i Sverige og Norge. NKI har årlig rundt 10 000 studenter og tilbyr mer enn 330 studiemuligheter innen de fleste fagområder. NKI er levende opptatt av god nettpedagogikk og jobber kontinuerlig med tilrettelegging av best mulig fleksibel utdanning ved bruk av teknologi og læringsmetoder.

Følg pressemeldinger fra NKI

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NKI på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NKI