Tre gulljenter mest populære blant oddstipperne

For første gang troner tre skijenter øverst på tronen over Norges mest populære spillobjekter i 2014. Marit Bjørgen er for fjerde gang den ubestridte dronningen på sportsoddsen. Real Madrid inntar fotballtronen.

For sjette gang har Europas største nettbookmaker, Unibet, rangert ”Norges heteste spillobjekter” i året som snart er omme. For fjerde året på rad er Marit Bjørgen oddstippernes favoritt. Med seg på seierspallen har hun i år Therese Johaug på sølvplass, mens Tora Berger er årets tredje mest spilte enkeltutøver eller lag (utenom fotball) blant norske oddstippere.

-Vintersport står sterkt, også på den norske sportsoddsen. Og norske tippere er flinke til  plukke sine vinnerspill. Marit Bjørgen har vært suverent mest populær de siste årene, og for første gang finnes det ikke en mannlig utøver blant de tre aller heteste på sportsoddsen. Hun er en sikker vinner, sier PR manager Kjell Hanssen i Unibet.

Den abdiserte – nå jaktende – skikongen Petter Northug er på ny utenfor Unibets ”Topp 10”-liste, etter et sterkt ”comeback” som spillobjekt i 2013. Northug, som jaktet Bjørgen om oddstronen i fjor, hadde en svak, sportslig 2014-sesong. Også Aksel Lund Svindal falt ut av topplisten i inneværende år.

I stedet er det vår nye sykkelkonge Alexander Kristoff som leder herrenes jakt på trioen Bjørgen, Johaug og Berger. Kristoff havner på fjerdeplass i 2014, etterfulgt av skiskytter Emil Hegle Svendsen og langrennsløper Martin Johnsrud Sundby.

-Blant de heteste spillobjektene på fotballoddsen, har Real Madrid i år snappet tronen, hårfint foran fjorårets mest populære spillobjekt, Bayern Munchen, forteller Kjell Hanssen.

Norges heteste spillobjekter på Unibets sportsodds i 2014, individuelle utøvere og lag (2013-plassering i parentes)

1. Marit Bjørgen (1)
  2. Therese Johaug (4)
  3. Tora Berger (3)
  4. Alexander Kristoff (ny)
  5. Emil Hegle Svendsen (6)
  6. Martin Johnsrud Sundby (ny)
  7. Håndballjentene (8)
  8. Kjetil Jansrud (ny)
  9. Magnus Carlsen (7)
  10. Henrik Christoffersen (ny)

Ute av ”topp 10” 2013-2014: Petter Northug, Anders Bardal, Suzann Pettersen

Norges heteste spillobjekter 2014, fotballklubber, på Unibets sportsodds i 2014 (2013-plassering i parentes)

1. Real Madrid (3)
  2. Bayern München (1)
  3. Manchester City (5)
  4. Barcelona (2)
  5. Chelsea (7)
  6. Liverpool (10)
  7. Molde (11)
  8. Juventus (8)
  9. Manchester United (4)
  10. Paris St. Germain (6)

Pressehenvendelser: PR manager Kjell Hanssen, telefon +44 7595 963391

Om Joe AS

Joe AS
Vollsveien 108B
1358 Jar

Følg pressemeldinger fra Joe AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Joe AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Joe AS