Tre gode NM-medaljører i sprangridning

Ingrid Sandhei Bjørklund fra Polarsirkelen Hestesportklubb var en suveren vinner av juniorklassen under NM i sprangridning i Drammen i helgen. En god nummer to ble Ylva Høidal fra Fredrikstad og Omegn Rideklubb, med Ida Tørresdal fra Sandnes og Jæren Rideklubb på bronseplass.
Ingrid Sandhei Bjørklund (Foto: Norges Rytterforbund)

Ingrid Sandhei Bjørklund med hesten Arie Z var eneste helt feilfrie gjennom alle tre mesterskapsdager og tok et klart gull. Det ble i stedet en kamp om de øvrige medaljene, men her trakk Ylva Høidal/Havanna Heart det lengste strået. Denne ekvipasjen hadde ikke revet et eneste hinder i løpet av mesterskapet, men fikk med seg noen små tidsfeil på veien.

Ida Tørresdal med hesten Justin Beaber-EM hadde en gnistrende avslutning med to feilfrie runder på finaledagen søndag og vant bronsen med 6 feilpoeng totalt.

-Det var utrolig gøy å ta gull, nesten litt uvirkelig, sa Ingrid Sandhei Bjørklund. - Det gjelder å holde hodet kaldt, holde hesten happy og trene på. – Hesten min har et hjerte av gull, han er en skikkelig fighter – og er litt spicy også! Utenfor ringen har han sine egne meninger om ting, han vil gjøre alt på sin måte, men med en gang vi kommer inn på banen, så går han all in for å gjøre sitt beste. Han er stor, det er veldig mye hest, men han gjør alt for at det skal gå.

Resultater

Ingrid Sandhei Bjørklund (Foto: Norges Rytterforbund)
Ingrid Sandhei Bjørklund (Foto: Norges Rytterforbund
Ida Tørresdal (Foto: Norges Rytterforbund)
Ylva Høidal (Foto: Norges Rytterforbund)

Norges Rytterforbund ble stiftet 10.desember 1915 og med rundt 32 500 medlemmer er i dag det 11 største særforbundet i NIF.  Tilsluttet NRYF er det ca 340 klubber, og 17 kretser. NRYF bygger sine aktiviteter på idrettens grunnverdier. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse, ærlighet og dyrevelferd. Videre skal alle aktiviteter i regi av NRYF tilrettelegges på en slik måte at sikkerheten settes i høysetet.