Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

SELSKABSMEDDELELSE

A.P. Møller - Mærsk A/S – Transaktioner i henhold til aktietilbagekøbsprogram

Den 5. maj 2021 annoncerede A.P. Møller - Mærsk A/S (“Selskabet”) et aktietilbagekøbsprogram til en værdi af op til DKK 32 mia. (ca. USD 5 mia.), der vil blive opkøbt over en periode på op til to år. Den 12. august 2022 offentliggjorde Selskabet en forøgelse af det nuværende aktietilbagekøbsprogram fra DKK 32 mia. (ca. USD 5 mia.) til DKK 39,3 mia. (ca. USD 6 mia.).

Som annonceret den 3. november 2022, vil Selskabet i tredje fase af programmet, der løber fra 3. november 2022 til 3. maj 2023, købe egne A-aktier og B-aktier for et beløb op til DKK 11 mia. Tredje fase af tilbagekøbsprogrammet gennemføres i overensstemmelse med EU Kommissionens forordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 (MAR) og EU Kommissionens delegerede forordning 2016/1052 (”Safe Harbour Regulativet”).
Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i perioden fra mandag d. 9. januar til fredag d. 13. januar foretaget følgende transaktioner:

Antal
A aktier
Gennemsnitlig
købspris A aktier, DKK
Transaktionsværdi,
A aktier, DKK
I alt, seneste meddelelse (marked og A.P. Møller Holding A/S)239.1264.114.494.367
 9 januar mandag69215.351.026010.622.910
 10 januar tirsdag68115.003.098410.217.110
 11 januar onsdag68614.500.96219.947.660
 12 januar torsdag- - -
 13 januar fredag24814.250.52423.534.130
Total 9. -13. januar fredag2.30734.321.810
Køb fra A. P. Møller Holding A/S*2.44614.877.341636.389.977
Total i tredje fase af aktie-tilbagekøbsprogrammet (marked og A.P. Møller Holding A/S)56.991850.451.271
Total under aktietilbagekøbs-
programmet (marked og A.P. Møller Holding A/S)
243.8794.185.206.154
Antal
B aktier
Gennemsnitlig
købspris B aktier, DKK
Transaktionsværdi,
B aktier, DKK
I alt, seneste meddelelse (marked, A.P. Møller Holding A/S og Familiefonden)1.042.96718.850.252.689
 9 januar mandag2.59115.633.392540.506.120
 10 januar tirsdag3.01515.220.170845.888.815
 11 januar onsdag2.34214.708.943234.448.345
 12 januar torsdag- - -
 13 januar fredag1.28514.488.404718.617.600
Total 9. -13. januar fredag9.233139.460.880
Køb fra A. P. Møller Holding A/S*7.40115.104.6416111.789.452
Købt fra Familiefonden*2.33415.104.570835.254.068
Total i tredje fase af aktie-tilbagekøbsprogrammet (marked, A.P. Møller Holding A/S og Familiefonden)227.9593.472.799.072
Total under aktietilbagekøbs-
programmet (marked, A.P. Møller Holding A/S og Familiefonden)
1.061.93519.136.757.089

*) I henhold til separate aftaler deltager A.P. Møller Holding A/S og A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Familiefond (Familiefonden) på pro rata basis i forhold til aktier købt under tilbagekøbsprogrammet.

Side 1 af 2

Efter ovenstående transaktioner ejer Selskabet i alt 212.047 A-aktier og 929.427 B-aktier som egne aktier, svarende til 6,10% af aktiekapitalen.

Detaljerede handelsoplysninger er vedhæftet som bilag.

København, 16. januar 2023

Kontaktpersoner:

Head of Investor Relations, Sarah Spray, tlf. +45 3147 4170
Head of Media Relations, Jesper Løv, tlf. +45 6114 1521

Side 2 af 2

Vedhæftede filer

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

X8 AG Submits a Swiss Fintech Licence Application8.2.2023 21:21:16 CET | Press release