“TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW

Listen/Stream Here: https://avicii.lnk.to/ToughLove

Avicii’s “Tough Love” from the upcoming album TIM, is out now. Produced and written by Tim Bergling, Vincent Pontare and Salem Al Fakir (Vargas & Lagola), the track stays true to the infectious nature of Avicii’s dance smashes and his desire to discover new sounds.

Al Fakir and Pontare are longtime Bergling collaborators and worked with him on “Silhouettes”, “Hey Brother”, “Without You” and more. In the Spring of 2018, after Tim had been exploring music from northwest India, he played a melody loop for the two. "Oddly enough, the Indian influences fit perfectly into a song we were working on, something that was so typical of Tim" says Vincent Pontare. "He was a melodic genius.”

Tim was extremely particular about vocal sounds and phrasing. He always heard the finished result in his head, and then in the studio he coached guest singers on how to produce what he was hearing. In his notes Tim wrote about "Tough Love": "This one needs to be a duet. Coolest thing would be a real couple. Or a couple that have worked together enough to be almost considered a couple!"

When Tim died, the recording was 80% completed. Adhering to Tim’s wishes, Pontare asked his wife, Swedish artist Agnes, to sing the song with him as a duet (Agnes had a Top 3 UK track and a #1 track on the Billboard Hot Dance Club Songs).

“Tough Love” is the latest track to be released from TIM. When Tim Bergling passed away on April 20, 2018, he was close to completing a new album. He left behind a collection of nearly finished songs, along with notes, email conversations and text messages about the music. The songwriters that Tim was collaborating with on the album have continued the process to get as close to his vision as possible.

The previous single "SOS" claimed the #1 spot on the Norwegian Spotify Charts and is now certified gold.

WATCH THE STORY BEHIND “TOUGH LOVE” HERE: https://Avicii.lnk.to/MakingofToughLove

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B

Nyheter fra Justin Bieber, Billie Eilish, Astrid S, Mio x Nick Strand, Halsey og flere14.2.2020 12:29:22 CETPressemelding

God fredag! Nye datoer for "Astrid_S:World tour part one" Billie Eilish er i dag ute med tittel låten til den kommende James Bond-filmen Endelig nytt album fra Justin Bieber, Changes Joe Hisaishi slipper best-of album og 30(!) album fra katalogen digitalt Mio x Nick Strand samarbeider med ny låt, promise Sam Smith med Stargate-produsert låt 22 år gamle Isak Danielson slapp i dag “I Don’t Need Your Love”. Låten blir å finne på hans kommende album som også vil inneholde “Part of Me”. Isak legger ut på turne i Skandinavia med start 10. mars, men før det spiller han to konserter på by:Larm i Oslo i slutten av februar. Sabrina Carpenter er tilbake med ny låt og musikkvideo. “Honeymoon Fades” er første nye låt fra Sabrina siden albumet Singular Act II fra 2019. Hun er også å se i Netflix-serien Tall Girl. Migos er ute med låten "Give No Fxk", et samarbeid med Travis Scott og Young Thug. De har også sluppet merch til låten, som man kan få tak i her. Britiske HRVY er i dag ute med singelen “ht

Endelig nytt album fra Justin Bieber14.2.2020 10:00:41 CETPressemelding

Justin Bieber slapp i dag «Changes», som er den kanadiske superstjernens femte studioalbum. Han har fått med seg artister som Post Malone, Travis Scott, Quavo, Lil Dicky, Kehlani og Clever og albumet er produsert av blant andre Poo Bear, Boi 1da og Louis Bell. «Changes» inneholder låtene «Yummy» og «Intentions», som til sammen har blitt streamet over 500 millioner ganger, og som har gjort at han igjen har blitt den mest populære artisten på Spotify globalt. Han har også gitt fansen et unikt innblikk i arbeidet med albumet via dokuserien «Justin Bieber: Seasons» på Youtube. Det er nesten fem år siden Biebers slapp albumet «Purpose», som gikk rett til topps på den norske albumlista. Albumet, som inneholdt låter som «Sorry» og What Do You Mean», har blitt streamet over 150 millioner ganger bare i Norge. I løpet av karrieren har kanadieren blitt streamet over 50 milliarder ganger på verdensbasis.