Torine med sin første EP: UNHOLY

«Dette er begravelsen til den personen jeg pleide å være»,lyder det fra artisten Torine om sin første EP UNHOLY. Med sitt slipp den 21. oktober markeres det en ny start for den norske pop/punk-prinsessen.

Til tross for sin unge alder har 22-åringen fra Arendal allerede bygget seg opp en bunnsolid artist-CV. Torines musikkarriere startet da hun som ambisiøs 16-åring meldte seg på Idol, fem år senere har hun etablert seg som en rebelsk, ærlig og sårbar artist som vil lage musikk for outsiders som trives utenfor boksen. Med over 200 millioner streams i ryggen - så vel som vellykkede turnéer i både Europa og Asia - har Torine bevist at hun har en stemme, særegenhet, stage presence og et musikalsk forfatterskap som kvalifiserer henne til en plass blant stjernene.

Men bak suksessen skjuler det seg en person med en mørk fortid og en bakgrunnshistorie sterkt preget av religion, rus og en kamp for å finne ut av egen identitet. Denne historien skal nå fortelles til verden gjennom UNHOLY - en EP fylt med store refreng, rocka gitarriff og dønn ærlige tekster.

«UNHOLY skrev jeg mens jeg rev meg løs fra et liv fylt med regler. Jeg var veldig involvert i kirken og jeg levde et liv hvor bare det å se på Disney Channel var strengt forbudt. Så møtte jeg en fyr som åpnet øynene mine for at det fantes et liv utenfor disse rammene og jeg begynte å ta mer avstand fra den jeg var før. Jeg hadde alltid vært den som alle ville jeg skulle være og da jeg begynte å rive meg løs fra dette, så ble jeg i manges øyne uhellig og frafallen. Da folk begynte å si dette om meg, så tok jeg heller eierskap over det. I can be unholy om det er det dere mener om meg.»

Det er lett å dra paralleller mellom UNHOLY og historien om jenta fra Arendal som gjorde alt for å fremstå perfekt. Som løy for å holde på fasaden og for å beskytte familien. Jenta som vokste opp i et sterkt religiøst hjem som samtidig var preget av rus. Hun som bare ønsket å være som alle andre og leve et normalt liv. Om fasaden som til slutt krakelerte og om reisen videre til et helt nytt liv i Oslo - uten løgner, i synd. Reisen som gjorde at Torine ble «unholy».

“Når man vokser opp sånn som jeg gjorde, så er det få nyanser i livet. Det er enten svart eller hvitt. Enten ruser du deg, ellers drikker du aldri. Enten tror du og lever etter boken, ellers er du ukristen. Jeg har måttet lære å se mellomtonene, ikke bare sort og hvitt. Det er fortsatt nytt for meg, men jeg lærer og utvider mitt fargespekter hver eneste dag. Det er basicly dette UNHOLY handler om”.

Tracklist:

1. all your fault

2. nobody

3. bitches get lonely

4. if there is a heaven

5. see u in hell

6. unholy

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Sam Fender & Bree Runway + KISS sin siste Norgeskonsert!9.12.2022 09:47:21 CET | Pressemelding

Onsdag 7. desember slapp Lana Del Rey singelen “Did You Know That There’s A Tunnel Under Ocean Blvd”. Låten er skrevet i samarbeid med Mike Hermosa, og produsert av Jack Antonoff, Drew Erickson og Zach Dawes. Sammen med utgivelsen av singelen annonserte også Lana sitt niende album med samme navn. Albumet slippes 10. mars 2023, og følger opp Blue Banisters og Chemtrails Over The Country Club. Alt har sin ende - det gjelder også et av verdens største rockeband! KISS feirer til neste år sitt 50-årsjubileum og det markeres med en aller siste konsert i Norge. Det legendariske rockebandet inntar Slottsfjell sitt festivalområde, Kaldnes Vest, i Tønsberg lørdag 15. juli 2023. Sam Fender gir ut live-albumet Seventeen Going Under (Live Deluxe). Albumet er en innspilling av Sams helt utsolgte konsert for 45.000 fans i London i sommer. Som Sams største konsert til dags dato, og i kjølvannet av hans enorme opptreden på Glastonbury Festival, vitnet Finsbury Park til kulminasjonen av arbeidet til en

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q