Torine åpner opp om religiøs fortid i nytt prosjekt

Fredag 2. september slipper Torine låten «see u in hell», som er første singel fra EP’en «UNHOLY» som kommer senere i høst. Med en forkjærlighet for «rock chicks», breiale el-gitarer, store refreng og inspirasjon fra 2000-tallet håper Torine at alle vil synge med på låten for full hals. “Jeg tror alle kan kjenne seg igjen i å hate noen bittelitt, i mitt tilfelle handler det om en ekskjæreste, som fikk frem den hevngjerrige siden av meg, og inspirerte meg til å skrive den nye låten min”, sier Torine.

- “Han ba meg dra til helvete, og jeg svarte ‘guess I’m gonna see u in hell’. Det føles litt skummelt å dele en så personlig historie, om reisen jeg har hatt i livet frem til i dag, om alt fra min religiøse fortid, til one-night-stands; bokstavelig talt himmel og helvete”.

“UNHOLY” oppsummerer de opplevelser, erfaringer og følelser Torine har vært gjennom; fra det å vokse opp i lille Arendal, delt mellom to verdener – den ene overøst av religion, den andre syndet av rus.

Om historiene som fortelles på EP’en sier Torine; “Vennene mine sier at noen burde lage en film om livet mitt. Jeg har vokst opp i et miljø preget av både rus og religion - to verdener som egentlig ikke hører sammen. Etter å ha flyttet fra hjembyen, og brutt med religionen, har jeg nok blitt alt det de rundt meg håpet at jeg ikke skulle bli."

Uansett om du har hørt om Torine eller ei, har du sannsynligvis hørt vokalen hennes. I 2019 herjet hun hitlistene med vokalen på Alan Walker, Tungevaag og K-391s “Play”. Dette ble fulgt opp med et nytt samarbeid med Alan Walker og resulterte i radiohiten «Hello World» tidligere i år. 200 millioner streams og en turné i Europa og Asia senere, signerte hun med Universal Music og har samarbeidet med Broiler og CLMD i tillegg til Alan Walker. 22 år gamle Torine har allerede markert seg som et annerledes tilskudd til den skandinaviske pop-floraen, og nå gleder hun seg til å vise frem det hun har jobbet med det siste året.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated