Toril Nag gjenvalgt som styreleder i IKT Norge

Konserndirektør tele i Lyse, Toril Nag, er i dag gjenvalgt som styreleder for interesseorganisasjonen IKT Norge.
Konserndirektør tele i Lyse, Toril Nag, er gjenvalgt som styreleder i IKT Norge. (Foto: Lyse)

Toril Nag har gjennom flere år vært en kapasitet i bransjen. Hun er sivilingeniør i computer science med fordypning i maskinlæring, kunstig intelligens og robotikk og ble første gang valgt til styreleder i IKT Norge i 2019.

- Jeg er glad for å kunne bidra også i neste periode som styreleder i IKT Norge. Vi jobber for å sikre rammebetingelser som gjør at norsk IT-bransje kan spille en avgjørende rolle i de store endringene næringslivet står overfor. Jeg ser fram til fortsatt godt samarbeid i styret og sammen med en svært dyktig organisasjon som er ambisiøs på vegne av bransjen, sier Toril Nag.

IKT-Norges medlemmer er store og små bedrifter fra ulike næringer over hele landet, med et felles ståsted i teknologi og digitale løsninger. Det nyvalgte styret består av følgende personer:

Toril Nag, Lyse (gjenvalgt styreleder)
Tore Bjelland, Oracle (nestleder, ikke på valg)
Anna Holm Heide, No Isolation (ikke på valg)
Rasmus Figenschou, DNB (ikke på valg)
Tonje Sandberg, Accenture (gjenvalgt)
Michael Jacobs, Atea (gjenvalgt)
Petter-Børre Furberg, Telenor (nyvalgt)
Hans-Henrik Merckoll, IBM (nyvalgt)

Varamedlemmer:
Per Christian Mørland, Telia
Kristine Bjørnstad, Noa
Hege Støre, Visolit
Kolbjørn Haarr, DIPS

Lyse er et norsk konsern med virksomhet innen fornybar energi og telekommunikasjon. Lyse-konsernet er en nasjonal aktør innen fornybar og regulerbar vannkraft og er landets fjerde største vannkraftprodusent. Lyse har lenge vært en pådriver for utbygging av robust digital infrastruktur. Gjennom det landsomfattende Altibox-partnerskapet leverer konsernet bredbånds- og underholdningstjenester til en betydelig andel av befolkningen og gjennom mobiloperatøren Ice bygger vi Norges tredje 5G mobilnett.

Lyses totale bidrag til stat, vertskommuner og eierkommuner for 2022 var på om lag 11,5 milliarder kroner.