Torfinn Skåttet er ny redaktør i Aust-Agder Blad

Redaktør i Rjukan Arbeiderblad gjennom 11 år, Torfinn Skåttet, tar over redaktørstolen i Aust-Agder Blad (AAB).

Torfinn Skåttet. Aust-Agder Blad

Det bekrefter styreleder i AAB, Jan Arild Tveten. Han har jobbet med Skåttet gjennom mange år, da AAB og Rjukan Arbeiderblad har samme eier – Amedia.

– Jeg er svært fornøyd med ansettelsen av en erfaren redaktør med gode resultater i RA over flere år. Jeg ser frem til å fortsette jobben med Torfinn, nå i mer kystnære strøk, sier styreleder Jan Arild Tveten

Skåttet selv sier han gleder seg stort til å begynne i AAB.

– Jeg søkte jobben i AAB fordi jeg er hel avismann og jeg liker redaktørrollen og hva den innebærer. Opprinnelig liker jeg veldig godt å bli kjent med nye folk og nye steder, og derfor har jeg flyttet rundt store deler av livet. Det ble det litt stopp for da ungene kom til verden, men nå er jeg klar til å bli kjent med et nytt sted og jeg har alltid ønsket meg til Sørlandet, sier han.

Skåttet har virket i mediebransjen de siste tiåra. Først som journalist i både Laagendalsposten, Telen og Telemarksavisa, før han altså tok jobben som redaktør i Rjukan Arbeiderblad for 11 år siden.

Skåttet skal ukependle til redaktørjobben i Risør, da familien hans fortsatt skal bo på Notodden.

Ansettelsen kommer etter at sittende redaktør Trond Nøstvold Tou i sommer varslet at han sa opp sin stilling.

Torfinn Skåttet. Aust-Agder Blad