Topplederbytte i REITAN CONVENIENCE

1. juni 2021 gir Johannes Sangnes, REITAN CONVENIENCE sin CEO gjennom mange år, stafettpinnen videre til Mariette Kristenson. Kristenson kommer fra stillingen som CEO i REITAN CONVENIENCE i Sverige, og har lang erfaring fra REITAN- systemet i både Norge og Sverige, samt som styremedlem i flere nordiske selskap.
Mariette Kristenson

-Mariette kjenner REITAN-systemet godt, og har lederegenskapene og kompetansen som skal til for å lykkes i rollen. Jeg gleder meg til å følge hvordan Mariette vil sette sitt preg på den langsiktige satsningen på mat & drikke, digitalisering og bærekraft som REITAN CONVENIENCE har startet, og ønsker henne velkommen i rollen som øverste leder for vår convenience-virksomhet, sier adm.dir. i REITAN HANDEL Ole Robert Reitan.

Anna Wallenberg tar over som CEO i REITAN CONVENIENCE SWEDEN etter Mariette Kristenson. Wallenberg kommer fra stillingen som kommersiell direktør i Kronans Apotek, hvor hun har hatt ansvar for over 300 apotek. Hun har også 10 års erfaring fra Accenture i Sverige.

-Det er også svært spennende å få med Anna på laget. Med sin bakgrunn både fra Accenture, men også fra Kronans Apotek og den digitale reisen de har hatt, tar hun med viktig kompetanse og erfaring inn i rollen som CEO i Sverige, sier Ole Robert Reitan.

Johannes Sangnes har vært toppleder i REITAN i 20 år. De siste 17 årene har han hatt ulike toppleder-roller i REITAN CONVENIENCE, hvorav de siste 5 årene som CEO og styreleder for 7 land.

-Johannes har vært med oss gjennom to ti-år og har virkelig styrket selskapene han har ledet. Jeg husker godt da han i REITAN CONVENIENCE i Sverige snudde organisasjonskartet på hodet og satte kunden øverst! Det har vært en glede å jobbe med Johannes, som alltid har vist handlingsevne og svært gode resultater, sier Ole Robert Reitan.

REITAN CONVENIENCE
REITAN CONVENIENCE er en sterk convenience-aktør i Norden og Baltikum, med over 2 000 utsalgssteder i 7 land og over 11 000 medarbeidere. Gjennom kjente og veletablerte merkevarer som Narvesen i Norge, Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark,

R-kioski i Finland og Estland, Lietuvos Spauda i Litauen, Northland i Norge og Caffeine i Litauen, Latvia og Estland, har REITAN CONVENIENCE en markedsledende posisjon i alle land. Omsetningen i 2020 var på 13,5 milliarder kroner.

REITAN CONVENIENCE arbeider aktivt med bærekraft og samfunnsansvar gjennom våre konsept-selskaper i alle 7 land. Med FNs bærekraftsmål som rettesnor og fundament fokuserer vi på å ta miljøbevisste valg og å bygge bærekraftige verdikjeder i alle ledd av vår virksomhet.

For andre året på rad ble REITAN CONVENIENCE i 2020 kåret til Norden og Baltikums «Best ESG Convenience Retailer» av CFI.co

REITAN CONVENIENCE er en del av REITAN HANDEL.

REITAN HANDEL
REITAN HANDEL organiserer konseptselskaper innenfor dagligvare, kiosk og drivstoff til kunder i 7 land. REITAN HANDEL har 38 000 sysselsatte og 3 754 utsalgssteder i 7 land.

REITAN HANDEL omfatter konseptselskapene REMA 1000 Norge AS, REMA 1000 Danmark AS, REITAN CONVENIENCE AS og Uno-X Energi AS.

Marit Sælid Johannessen

Kommunikasjonsdirektør REITAN CONVENIENCE NORWAY