To Oslo-bedrifter til topps i nordisk teknologikonkurranse

På en konferanse i regi av Huawei Enterprise Nordic møttes over 100 partnere i Stockholm for å diskuterte nye produkter og tjenester. Her gikk to norske bedrifter helt til topps da de beste selskapene skulle kåres.
Erik Hovstad og resten av NetNordic mottar årets partnerpris

Det var Oslo-bedriftene NetNordic Group og Proact IT som stakk av med gull da Huawei i Norden skulle dele ut pris til sine beste samarbeidspartnere. De to norske selskapene var best innenfor sine to respektive kategorier.

- Vi er veldig fornøyd med samarbeidet vi har med Huawei og er stolte over å motta prisen. Vi har et felles mål om å levere de beste løsningene til kundene, sier Erik Hovstad, Head of Product and Architecture Networking i NetNordic.

Huawei har en lang historie i Norge og resten av Norden. I løpet av de mer enn 20 årene selskapet har vært her, har forholdet til lokale og regionale partnere vært sentralt i virksomheten. Huawei Horizon-konferansen er en viktig del av dette, der utfordringer blir diskutert og relasjoner styrket for arbeidet med en smart, grønn, digital fremtid.

– Huawei Horizon er den viktigste konferansen vi arrangerer i løpet av året fordi den retter sin inn mot alle våre partnere. Vi er opptatt av å bygge langiktige relasjoner med våre partnere. Uten dem ville vi ikke vært her i dag. Å endelig kunne sees fysisk etter to år med pandemi er selvfølgelig en fantastisk følelse som gjør årets konferanse enda mer spesiell, sier Gabriel Zhou, nordisk kanaldirektør Huawei Enterprise.

Under konferansen lanserte Huawei Enterprise en rekke nye produkter som en ny Low-Carbon Intelligent Campus Network-løsning for nettverksbygging, en ny CloudFabric Easy-løsning for minidatasenternettverk og OceanProtect for beredskapskommunikasjon

I likhet med tidligere utgaver av Huawei Horizon ble Golden Dragon Award tildelt de mest fremragende partnerne i 2021 i en rekke forskjellige kategorier.

Alle vinnere av Golden Dragon Award:

• NetNordic Group AS, Service Capability Partner of the Year
  • Proact IT Norway AS, Data Center Partner of the Year