To nye spillere i Norges tropp

To spillere er med A-landslaget for første gang. Se hvilke spillere Lars Lagerbäck har tatt ut til kampene mot Serbia, Romania og Nord-Irland.

Jens Petter Hauge og Leo Østigård er nye spillere i Norges tropp til de kommende kampene.

- Det er to veldig lovende spillere. Grunnen til at de er med er fordi de har prestert veldig bra og utviklet seg. Jeg har sett Østigård sine kamper i Coventry, og det er en lovende stopper. Det Hauge har prestert i høst har gjort at han har kommet nærmere og nærmere et A-landslag, og slik det ser ut nå så synes vi han fortjener en plass. Han har en X-faktor og en veldig interessant spillertype, sier landslagssjef Lars Lagerbäck.

Landslagssjefen sier han er fornøyd med tingenes tilstand og troppen totalt sett.

- Det er tre kamper på kort tid, så derfor har vi tatt 26 spillere, sier Lagerbäck.

- Det ser stort sett ganske bra ut og det er ingen skader nå. Det begynner å løse seg også med klubber. Markus har bestemt seg for RBK og kan få en eller to kamper før samlingen, mens Josh kom innpå for Bournemouth i helgen. Noen har slitt med spilletid, men de som gjør det har vært i preseason, så det er bare et par uker siden de spilte treningskamper og de har trent godt. Så jeg tror ikke det vil ødelegge så mye. Jeg synes det ser bra ut, fortsetter han.

Etter å ha ventet et halvt år fra den opprinnelige kampdatoen mot Serbia ser Lagerbäck frem til å endelig få spille semifinalen i Nations League.

- Det blir veldig spennende og cupsemifinale. Det kommer til å bli en tøff kamp og det er et veldig bra og erfarent lag vi møter. Over halve troppen deres var med i forrige VM og alle spiller i gode ligaer. Så vi må prestere bra for å vinne denne kampen. Skal jeg spå, så sier jeg 50-50, sier Lagerbäck.

Troppen

Rune Jarstein - Hertha Berlin