To digitale “Oscar-priser” til Visit Norway

Visit Norway gjorde nylig rent bord i Adrian Awards, som kårer verdens beste reiselivsmarkedsføring. I dag vanket det to nye gull til Innovasjon Norge Reiseliv for det digitale markedsføringsarbeidet med å trekke turister til Norge.
– Vi hadde to nominerte i år. Bare det å bli nominert er en stor bragd i denne konkurransen. Så ender begge de nominerte opp med å vinne gull. Dette er helt fantastisk og en stor anerkjennelse for alle de dyktige menneskene som jobber med reiseliv i vår organisasjon, sier Mosfjeld.
Sosiale medier og turisme
The Webby Awards er en prisutdeling til teknologi- og internettrelaterte medier. Kåringen omtales ofte som webbens eller internettets Oscar-utdeling, og det ligger stor prestisje i å stikke av med seieren. Visit Norway vant begge prisene i kategoriene sosiale medier og turisme.
Det var kampanjene “13,000 reasons to visit Northern Norway” og “Where is Will?” som stakk av med gullet denne gangen. Den første er en kampanje som på humoristisk vis inviterte Truls Svendsen til å lese opp 13 000 tilbakemeldinger fra turister som har besøkt Nord-Norge – i én tagning. Kampanjen ble utviklet sammen med NordNorsk Reiseliv.
“Where is Will?”, var Visit Norways svar på superstjernen Will Ferrells reklamefilm laget for General Motors, der han raser mot norsk verdensherredømme i elbilmarkedet. Denne kampanjen vant publikumsprisen.
Målrettede restartprogrammer
– Veldig stas å få være med på kampanjen for Nord-Norge, som er en morsom, rar og fin ide. Ekstra gøy er det selvfølgelig at den tar hjem masse priser, men det skulle jo bare mangle når man snakker om en så vakker landsdel, uttalte Truls Svendsen.
Prisene ble offentliggjort tirsdag 26. april 2022. Prisvinnerne ble laget i samarbeid med reklamebyråene Trigger og Maverix.
– Det har naturlig nok vært krevende tider for alle som har jobbet med norsk reiseliv under to år med restriksjoner. Desto mer inspirerende og morsomt er det at internasjonale fagfolk anerkjenner jobben som er gjort. Vi har jobbet hardt med målrettede restartprogrammer i lang tid og opplever veldig stor interesse og pågang for norske reiselivsprodukter, forteller Mosfjeld.
Her kan du se hele teamet bak de to kampanjene: “13,000 reasons to visit Northern Norway” og “Where is Will?”.
Om Webby Awards
Webby Awards er den ledende internasjonale prisen når det gjelder å hedre fremragende digitalt arbeid. The Webbys ble etablert i 1996 under nettets spede begynnelse og deles ut av International Academy of Digital Arts and Sciences – et dommerorgan med over 2 000 medlemmer. Akademiet består av de fremste fagfolkene på området, med lang digital erfaring. New York Times omtaler the Webby Awards som det største man kan oppnå av heder og ære på nett.
Kontakter
Sebina S. StegavikKommunikasjonslederVisit Norway
Tel:450 57 737sebina.stegavik@innovasjonnorge.noBilder
Lenker
Om Innovasjon Norge
Vårt mål er å bidra til nyskaping i næringslivet, bærekraftig vekst og eksport for konkurransedyktige norske bedrifter, og utvikling i distriktene.
Blant våre oppdrag er profilering av Norge som reisemål gjennom Visit Norway og utvikling av en bærekraftig reiselivsnæring gjennom våre tjenester.
Følg pressemeldinger fra Innovasjon Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Innovasjon Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Innovasjon Norge
«Skyssen» vinn landbrukspris!10.12.2025 13:50:16 CET | Pressemelding
Oldedalen Skyss AS kåra til fylkesvinnar av Bedriftsutviklingsprisen i landbruket 2025 i Vestland.
Innovasjon Norge får ansvar for næringslivsbesøk til Norge26.11.2025 11:13:58 CET | Pressemelding
Innovasjon Norge har fått ansvaret for innkommende næringslivsdelegasjoner til Norge, og lager et system der utenlandske miljøer kan søke om hjelp til besøk til Norge. Målet er å bidra til økt eksport, investeringer og verdiskapende samarbeid mellom norske og utenlandske aktører.
Innovasjon Norge fordeler 19 millioner til innovasjonsmiljøer25.11.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
I alt får 13 ulike miljøer opp mot tre millioner kroner i tilskudd fra Innovasjon Norge til å utvikle og levere innovasjonstjenester til oppstartsbedrifter. Målet er å styrke miljøene og aktørene som bidrar til å utvikle entreprenørskap og innovasjon i Norge.
Ingar Valvik ny regiondirektør Innovasjon Noreg Vestland21.11.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Av over 70 søkarar til stillinga, trakk Ingar Valvik det lengste strået.
Rekordhøy verdiskaping i norsk reiseliv i 202420.11.2025 10:24:22 CET | Pressemelding
Norske reiselivsbedrifter skapte verdier for 120,6 milliarder kroner i 2024. Det er en økning på 3,9 milliarder kroner, tilsvarende 3,3 prosent, sammenlignet med 2023, viser nye tall fra EY utarbeidet på oppdrag fra Innovasjon Norge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom



