To av Stendis avdelinger for heldøgns omsorg vant kvalitetspris

Onsdag 15. februar ble vinnerne av Ambeas kvalitetspriser for 2022 kåret i Stockholm. Vinneren fra Stendi og Norge er avdelingene Vidsyn og Rosenhoff i Oslo, som tilbyr heldøgns omsorg til voksne beboere.
Administrerende direktør i Stendi, Ingvild Lemme Kristiansen, avdelingsleder Charlotte Olsen og HR-direktør Hanne Løvli.

Onsdag 15. februar ble kvaliteten i omsorgen i hele Ambea feiret med tildeling av konsernets årlige kvalitetspriser. Ambea, som Stendi er en del av, er Nordens største aktør innen private omsorgstjenester med ca. 31 000 medarbeidere i Sverige, Norge og Danmark.

Fra Norge deltok tre finalister, og det var avdelingene Vidsyn og Rosenhoff ved avdelingsleder Charlotte Olsen, som vant fra Stendi.De to avdelingene i Oslo tilbyr heldøgns omsorg for til sammen 13 voksne beboere.

De to andre finalistene fra Norge som fikk hver sin hedersutmerkelse er Stendis team for brukerstyrt personlig assistanse (BPA), og fagarbeidet i region Vestland, ved fagansvarlig Bente Visnes.

Omsorg med jevn og høy kvalitet
Gjennom god ledelse og et godt arbeidsmiljø har avdelingene Vidsyn og Rosenhoff innen Stendis tilbud om heldøgns omsorg for beboere med psykiske utfordringer, oppnådd svært gode resultater over tid. Avdelingsleder Charlotte Olsen fremheves for en unik evne til å se og veilede medarbeidere, og skape et godt arbeidsmiljø, som igjen bidrar til et omsorgstilbud med høy kvalitet for beboerne.

- Jeg synes det er fint og riktig at kvalitet settes i fokus på denne måten i Ambea, og er selvfølgelig veldig stolt av Stendis finalister, og vinner! Å treffes på denne måten med en høytidelig prisutdeling gir også motivasjon til videre kvalitetsarbeid, sier Ingvild Lemme Kristiansen, Stendis administrerende direktør.

Vinnerne fra Danmark og Sverige
Fra Danmark ble vinneren Altiden Fribo Holte, og fra Sverige vant Nytidas Kalmar Centrumskola og Vardagas Villa Vallonen.

- Vi har omsorg for til sammen 16 500 personer i våra tre land, det tilsvarer nesten en mellomstor skandinavisk by, som våkner i våre senger hver dag. Det er viktig at vi har gode prosesser og systemer å støtte oss på, for å sikre en jevn og høy kvalitet. Jeg er stolt av at vi har et så stort fokus på kvalitet i hele organisasjonen, sier Mark Jensen, Ambeas konsernsjef.

Bilder

Last ned bilde
Finalistene fra Stendi sammen med adm. dir. Ingvild Lemme Kristiansen og HR-direktør Hanne Løvli.
Last ned bilde

Om Stendi

Lilleakerveien 2A

Stendi er Norges største private leverandør av omsorgstjenester, med et landsdekkende tilbud innen heldøgns bo- og omsorgstjenester, barnevern og brukerstyrt personlig assistanse (BPA).

Følg pressemeldinger fra Stendi

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stendi på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Stendi