To av fem sørlendinger opplever problematisk bakrus

Sommer er høytid for nordmenns alkoholinntak, og to av fem sørlendinger opplever redusert form dagen derpå viser en fersk undersøkelse. Blant de mellom 18 og 34 år svarer over halvparten at de opplever bakrus dagen etter å ha drukket alkohol.

Undersøkelsen som er gjort av analysebyrået YouGov for norske Zobrius Pharma viser at sørlendingenes alkoholkonsum gir konsekvenser også utover egen form dagen etter. Undersøkelsen avdekker at mer enn hver tredje sørlending også opplever at egen produktivitet reduseres dagen etter at de har drukket alkohol, og én av åtte sier det er sannsynlig at de blir hjemme fra arbeid dagen derpå.

─ Det er ingen tvil om at alkohol skaper utfordringer både for enkeltindivider og arbeidslivet. Det at såpass mange opplever at form og produktivitet reduseres kan være noe av grunnen til at alkoholkonsumet er større om sommeren enn resten av året, sier Steinar Ask Magnussen, administrerende direktør i Zobrius Pharma.

En bedre dagen derpå
Zobrius Pharma utvikler, produserer og markedsfører kosttilskudd innenfor en rekke områder. Ett av produktene er Zobrius After-Alcohol. Produktet skal bidra til å gi en bedre dag etter alkoholinntak. Produktet har en unik kombinasjon av naturlige planteekstrakter, som bidrar til å opprettholde væskebalanse og energinivå.

─ Vi opplever at etterspørselen etter produktet vårt øker, og særlig i sommermånedene. Vi er opptatt av at nordmenn skal kunne nyte et glass eller to når de koser seg, men også av moderasjon og ansvarlig konsum. Folk reagerer allikevel forskjellig på alkohol, og vi har utviklet produktet for å bidra til at flere skal kunne ha en mest mulig normal og problemfri dag dagen derpå, sier Magnussen.

Undersøkelsen bekrefter at mange gjerne ønsker seg en løsning på bakrusproblemet. Mer enn hver tredje av de spurte svarer at de sannsynligvis ville brukt et kostholdstilskudd for å unngå bakrus. Også dette spørsmålet er det flest i den yngste gruppen som er positive til. Nesten halvparten i denne gruppen ville tatt et slikt produkt.

Om Zobrius After-Alcohol
Zobrius After-Alcohol er en drikk som inneholder en patentert kombinasjon av naturlige, rene og trygge planteekstrakter. Produktet bidrar til å opprettholde kroppens væskebalanse og energi. Hovedvirkestoffene er Yerba Maté, ginseng og ingefær som inneholder vitaminer og mineraler. Drikken inntas som siste drink før man legger seg. Formuleringen ble utviklet og patentert av Bjørn T. Langeland PhD i medisinsk biokjemi som er forsknings direktør i Zobrius Pharma ASA og i nært sammarbeide med verdensledende spesialist i plantebasert medisin, avdøde professor i farmasi, UiO, Dr. Jan Karlsen, ble det utviklet standardiserte planteekstrakter med legemiddelkvalitet (GMP – Good Manufacturing Practice).

Mer om produktet her.

Om Zobrius Pharma

Zobrius Pharma
Tollbugata 49
3044 Drammen

917 65 111https://zobriuspharma.no/

Følg pressemeldinger fra Zobrius Pharma

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Zobrius Pharma på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Zobrius Pharma