Ironstone

Tjuvstart på Black Week ga nettbutikker Blackout

Denne helgen svartnet det totalt for mange nettbutikker. Sider lastet ikke inn, gikk ned – eller opplyste kunder om at siden «er ikke der». Det skal ikke mye fantasi til for å skjønne rekkevidden av problemet. En frustrert kunde er ikke en lojal kunde.

En knekk for omdømmet
Det er lite som skal til for å rive ned et godt omdømme. Å bygge det opp igjen krever derimot solid innsats over tid. Nyhetsbrev som lokker med gode tilbud, men som krasjer butikken ved klikk for kjøp, betyr trøbbel. I verste fall er kunden borte. For godt.

Fredag 26. november 2021
Black Friday er farlig nær, ukens ultimate topp for antall transaksjoner på nett. Ifølge Virkes prognoser skal vi svi av 3,3(!) milliarder kroner den dagen. Nettbutikker som ikke er rustet for storbesøk – kanskje ti ganger mer enn normalt – vil gå glipp av festen.

Enkelt å fikse
Løsningen er enkel. En plass i skyen gjør susen, en Public Cloud, på godt norsk. Da kan kapasiteten økes og senkes automatisk etter behov, og ekstremt høy trafikk på heftige handledager vil ikke lenger være en risiko. Det er likevel ikke nok å ha tilgang på skytjenester. Suksess avhenger av kunnskap om hvordan du får full uttelling på mulighetene som ligger i skyen. Dette er mat for IT-mons.

Pressekontakt:
Alisa T. Jensen, CMO Ironstone