TIX blir Idol-dommer og slipper ny låt

Det siste året er det nok ingen i vårt langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. I dag slipper han sin nye singel, samme uke som han ble annonsert som dommer i Idol 2020.

Bak figuren TIX finner du Andreas Haukeland, som har etablert seg som en av Norges største artister og personligheter.

I dag slipper han den nye singelen Når Jeg Er Full, en sang om vanskelig kjærlighet som mange kan kjenne seg igjen i.

"’Når Jeg Er Full’ er en låt jeg tror mange kjenner seg igjen i. Den handler om at noen ting er vanskelig å legge bak seg. Man prøver å overbevise seg selv om at man har det fint, men når man drikker blir man gjerne litt mer følsom og ærlig med seg selv og de rundt seg. Da mister man kontrollen og faller tilbake.” - TIX

I løpet av 2019 er det helt tydelig at TIX har inntatt posisjonen som en av Norges største artister.

I mai slapp han, “Jeg Vil Ikke Leve”, og TIX viste med det en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en viktig låt for mange. Han slapp senere med den moderne klassikeren ”Neste Sommer”, en sommerslager som også gikk rett til førsteplass på Spotify. TIX avsluttet VG-lista på Rådhusplassen og har spilt landet rundt for tusenvis av mennesker i sommer.

De siste årene har det grodd frem en mer seriøs side ved TIX, og flere har blitt kjent med mannen bak figuren. Andreas Haukeland har blant annet fått oppmerksomhet som låtskriver bak megasuksessen Ava Max sin «Sweet But Psycho»

Denne uken ble TIX annonsert som arvtakeren til Gunnar Greve i Idol 2020, og blir dermed en av tre dommere som skal jakte talenter på TV2 til våren.  «Jeg tror jeg har et litt annet syn på talent og hvordan man kan bruke det. Et litt annet syn på bransjen generet» sier han til VG, om det å bli en del av Idoljuryen.

BAKGRUNN

Bak navnet TIX finner du 26 år gamle Andreas Haukeland fra Bærum. Navnet TIX ble til som en følge av at Andreas har diagnosen Tourettes Syndrom. Andreas sier selv: «TIX ble kallenavnet mitt på ungdomsskolen fordi folk la merke til ticsene mine. Jeg tok eierskap over navnet og brukte det som artistnavn». I 2015 fikk hans kontroversielle russelåter for alvor fotfeste hos det Norske folk. Albumet hans lå blant annet 70 uker på VG-Lista. I årene som fulgte lagde «legenden TIX» (som fansen kaller han) en rekke låter som gikk rett inn i de norske topplistene. I fjor slapp han megahiten «Shotgun», som var hans sin første singel utenfor russe-segmentet og kunne bli hørt overalt i Norge i løpet av sommeren 2018. Etter «Shotgun» slapp han julehiten «Håper Nissen Har Råd», som lå på #4 på Spotify i Norge i November 2018. Siden da har hver sang fra TIX nådd førsteplassen på topplisten til Spotify, noe som er helt unikt. Og ikke bare det - den travle gutten fra Bærum har også hatt tid til å være med i årets sesong av Paradise Hotel.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be