TINE på topp i stor omdømmekåring

TINE topper Ipsos sin årlige omdømmeundersøkelse blant 108 av de største virksomhetene i Norge. -Vi er takknemlige og ydmyke over en slik tillitserklæring fra forbrukerne, sier konsernsjef Gunnar Hovland.

I årets undersøkelse, der TINE topper foran NRK og Coop, er det særlig på områdene «samfunnsansvar» og «miljø», samvirket har styrket seg sammenlignet med i fjor, da TINE ble nummer to. Hele 89 prosent av de spurte ga uttrykk for at de har et «meget godt» eller «ganske godt» inntrykk av TINE, ifølge Ipsos. Det er opp 7 poeng fra 2019.

-Jeg vil rette en takk til hele verdikjeden vår. Et godt omdømme er resultatet av den jobben alle våre eiere og medarbeidere gjør for å produsere og levere fantastiske meieriprodukter fra levende distrikter over hele Norge, sier Hovland.

Han trekker fram at siden mars har hele Norge vært i en krevende periode, der det har vært lagt ned en imponerende dugnad for å unngå smittespredning og sikre driftsstabilitet i samvirket.

-Per dags dato har vi unngått at produksjonen og driften har vært rammet av pandemien. All ære til både melkebonden og TINEs medarbeidere for dette, sier Hovland og legger til:

-Samtidig er ikke tillit noe du har, men noe du må gjøre deg fortjent til hver eneste dag. Derfor skal TINE fortsatt jobbe knallhardt for å møte forbrukernes og kundenes forventninger, enten det dreier seg om kvalitet på produktene, bærekraft eller innovasjon. Vi er bedre i dag enn vi var i går, men ikke så gode som vi jobber mot å bli i morgen, avrunder Hovland.