TINE SA

TINE med sterk andreplass i ny omdømmekåring

Del

Godt bærekraftsarbeid er blant årsakene til TINEs topplassering. I en fersk omdømmemåling fra Ipsos kommer TINE på andreplass, bare slått av Coop Norge. Totalscoren på 82 er det samme som fjorårets plassering for TINE, og både Coop Norge, TINE og NRK lander på 82 prosent. Det er kun desimalforskjeller som skiller de tre selskapene.

Foto: Ole Martin Buene
Foto: Ole Martin Buene

Resultatet i undersøkelsen bygger på intervju med over 1000 personer og måler de 109 største selskapene i Norge.

– Bedriftene som ligger i toppen har et godt og stabilt omdømme, sier Jan Behrens, som er fagansvarlig for omdømmeundersøkelsen i Ipsos, til NRK. 

Best likt blant unge

Unge under 25 år og 60+ er aldersgruppene TINE scorer høyest blant, mens blant landsdelene kommer Nord-Norge og Midt-Norge på topp. Hele 51% av de spurte under 25 år oppgir at de har et svært godt inntrykk av TINE.

TIINE gjør det også sterkt på miljøbevissthet, der selskapet ligger hele 13 prosentpoeng foran neste bedrift i gruppen næringsmidler/dagligvare. TINE gjør det relativt sett dårligst på økonomi og lønnsomhet.

Ser resultatet av målbevisst arbeid

På området samfunnsansvar og moral har TINE i perioden 2011 til 2019 aldri hatt en høyere score.

- Det siste året har både rømmebeger på papp, fornybar energi på meierier og transport vært tiltak med høy prioritet ute i virksomhetsområdene og bred kommunikasjon rundt. Dette er eksempler som gjør bærekraft til en integrert og kommersiell viktig del av virksomheten. Jeg vil takke hele TINE som har bidratt til dette resultatet og jeg vil takke forbrukerne for den tilliten de viser oss, sier konsernsjef Gunnar Hovland.

Han legger til at det er ekstra hyggelig å legge merke til at TINE gjør det bra både på miljøbevissthet og samfunnsansvar.

- Dette er områder vi jobber målrettet med. Både ved å gjennomføre tiltak og fortelle hva vi gjør innenfor miljø og bærekraft.

TINE har i mange år vært en viktig bidragsyter til breddeidretten blant annet gjennom lavterskeltilbud som TINE Fotballskole og Tinestafetten.

- Vi er vårt samfunnsansvar bevisst og brenner for å bidra til at barn og unge er i aktivitet. Bærekraft og samfunnsansvar er ikke valgfag og vi har fortsatt mye å ta tak i. Det gledelige resultatet i 2019 er en skikkelig inspirasjon til fortsatt iherdig innsats, avslutter Hovland.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Foto: Ole Martin Buene
Foto: Ole Martin Buene
Last ned bilde
Foto: Ole Martin Buene
Foto: Ole Martin Buene
Last ned bilde
Gonar Hovland, Konserndirektør i TINE
Gonar Hovland, Konserndirektør i TINE
Last ned bilde

Om TINE SA

TINE SA
TINE SA
Lakkegata 23
0187 Oslo

03080http://www.tine.no

TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.

Følg saker fra TINE SA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TINE SA

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom