TINE lanserer Norvegia smøreost på tube

Hele Norges favorittost, Norvegia®, kommer nå i smøreost på tube. Norvegia® er ystet på fersk, norsk melk og kommer i smakene skinke og bacon. Smøreostene produseres på TINEs meieri på Tretten i Innlandet.
Norvegia Smøreost kommer i smakene bacon og skinke.

Oppskriften på Norvegia® sin popularitet er enkel å forstå. Det handler om god smak, tradisjonsrikt håndverk, og tilgang til fersk melk fra norske kuer.

- Vi er veldig stolte av å kunne lansere Norvegia smøreost på tube. Norvegia er en mild og god ost som passer til alt og alle. Vi er glade for å nå kunne tilby Norvegia® i en mer praktisk form- som smøreost på tube, sier Senior Brand Manager for Norvegia, Bente Hammervold.

Folk ønsker enklere løsninger

TINE ønsker å bidra til større valgfrihet og mer salg av smøreost. Norvegia® smørbar på tube er den første lanseringen i denne satsningen.

- Vi mener tiden er inne for å komme tilbake med smøreost på tube, denne gangen med Norges største ostemerkevare, Norvegia®. Måltidsvanene er i endring, færre spiser frokost hjemme og lettvinthet er en økende trend. Dette gjenspeiles i at forbrukere ønsker enklere løsninger. Det er da naturlig for Norges største ostemerkevare å utvide med smørbar Norvegia på tube, sier Hammervold.

Smøreost siden 1940-tallet

TINE har vært i smøreostmarkedet siden 1942. På 50-tallet lanserte selskapet baconost i beger, et produkt som fremdeles er i markedet. På 90-tallet hadde selskapet smøreost på tube i ulike smaker.

- Da vi lanserte smøreost i tube på 90-tallet var det nytt for oss og vi lærte mye. Vi hadde utfordringer i produksjonen som vi ikke klarte å løse. Nå har derimot både kvaliteten og produksjonen blitt enda bedre, sier Hammervold.

Sikre norsk melkeanvendelse

- Som samvirke er det viktig at TINE utvikler smakfulle produkter basert på norsk melk. Med Norvegia Smøreost på tube ønsker selskapet å utvide smøreostsegmentet og dermed øke anvendelsen av norsk melk.

Dette er en stor og viktig satsning for TINE. Vår oppgave er å utvikle smakfulle meieriprodukter basert på norsk melk, og gjennom dette bidra til å skape et levende Norge med melkebønder over hele landet, sier styreleder i TINE, Marit Haugen.

Norvegia Smøreost kommer i smakene bacon og skinke.
TINE hadde også smøreost på tube på 1990-tallet.
Styreleder i TINE, Marit Haugen