Tina & Bettina gjør comeback - slipper julelåt!

Snart ti år etter “Tina & Bettina - The Movie” rullet over kinolerretene, gjør duoen comeback med julelåten “Nå Fingres Julen Inn”. Ryktene har versert på sosiale medier etter at Tina og Bettina gjorde sitt inntog på TikTok, hvor de de siste to ukene har fått 45.000 følgere og over 3 millioner visninger. Det var på TikTok de annonserte at de tidligere denne uken signerte platekontrakt med Universal Music.

Hør låten og se musikkvideoen HER.

At en julelåt skulle være starten på artistkarrieren til Tina og Bettina var et naturlig valg. “Mange norske artister utnytter julens budskap på det groveste for å selge konserter og album. Vi ønsker å være de artistene”, sier Tina. “Musikkbransjen er full av overfladiske, pengegriske personligheter. Vi ønsker derfor å være en sentral del av den.”

“Vi brukte lang tid på å finne riktig tittel og tekst. De andre alternativene var: «Nå fingres tusen julelys», «Nordnorsk fingresalme» og«Gje meg handa di venn»…men sistnevnte var tatt av Kurt Nilsen, så han er cancelled i vår bok.”, legger Bettina til.

Tina og Bettina er født og oppvokst på Smestad i Oslo. De er på mange måter pionerer i bloggverdenen, og var i mange år kjent for å ha den mest toneangivende videobloggen i hele Skandinavia. Nå har de tatt skrittet inn i musikkbransjen, og ønsker å være forbilder for en ny generasjon unge, priveligerte kvinner.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig