TIME Magazine: Norsk barneprodukt kåret til en av verdens beste oppfinnelser!
- Vi er utrolig stolte av at selveste TIME har valgt ut MiniMeis til listen over verdens beste oppfinnelser i 2019! Da de først kontaktet oss for noen måneder siden hadde vi aldri drømt om at vi skulle komme gjennom nåløyet. Dette er jo et produkt vi i sin tid laget for å kunne bære rundt på våre egne barn, og gi de verdens beste utkikksplass til nye opplevelser. At vi nå har havnet på listen til TIME er helt surrealistisk, sier Tarjei Johnson, daglig leder for MiniMeis.
Bak utviklingen av Minimeis står de tre pappaene og gründerne Julius Winger, Marcus Martinuzzi og Tarjei Johnson.
- Vårt mål med Minimeis er å gjøre det lett og gøy for foreldre å ta med barna sine ut på eventyr. Å vite at det gjennom 2019 har vært titusener av barnefamilier ute på små og store turer er helt fantastisk! Og denne MiniMeis-bølgen tar oss til stadig nye verdenshjørner, sier Johnson
Aktive familier
I kåringen til TIME trekker de frem at slitne barn gjerne havner opp på foreldrenes skuldre, men at det okkuperer begge hender til å holde barnet fast. I tillegg er det krevende for skuldre og rygg om turen blir lang. MiniMeis har løst dette problemet med et sete og ryggstøtte for barnet som også fordeler vekten på en ergonomisk måte gjennom kroppen til den som bærer barnet.
- Alle som har barn vet at det beste stedet de kan få sitte er på de trygge skuldrene til en forelder. Da kommer smilene frem og selv en tur til butikken blir til en morsom aktivitet. Dette var utgangspunktet for at vi i 2016 begynte å designe den første prototypen til MiniMeis. Det siste året har ting tatt helt av og vi har vært utsolgt for nye produkter flere ganger, forteller Johnson.
Store internasjonale markeder
I 2018 solgte MiniMeis omtrent 7.000 Minimeis gjennom hele året og de fleste involverte hadde andre fulltidsjobber ved siden av. I 2019 har salget økt til 15.000 MiniMeis hver eneste måned og foregår primært over nett. Nå planlegger MiniMeis for økt volum og nye produkter i 2020.
- Digitaliseringen har åpnet opp muligheter som kan ta et lokalt produkt ut til alle verdenshjørner om markedet er der. For vår del har særlig sosiale medier vært en kanal hvor glade barnefamilier har delt sine egne opplevelser. Alt fra vanlige foreldre som oss selv til kjente Hollywood profiler som Hillary Duff. Det er mange kulturelle forskjeller mellom verdens land, men det vi alle har til felles er ønsket om å skape gode minner sammen med våre barn, forklarer Johnson om den utrolige veksten.
Nøkkelord
Bilder
Om MiniMeis
Følg pressemeldinger fra MiniMeis
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra MiniMeis på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.