Tillit er samfunnets lim - fivillighet stimulerer tillit

Frivillighet, kultur og idrett betyr mye for folk, og sammenhengen mellom frivillighet og tillit er klar. Derfor er det så viktig at frivilligheten stimuleres.

Tillit skapes, den kommer ikke av seg selv. Vi må ta vare på den , hver eneste dag, sier adm. direktør Karen Kvalevåg i Revisorforeningen.

Høy tillit i samfunnet utløser positive handlinger. Dugnadsånd og frivillig innsats er blant disse. Jonas Gahr Støre sier det presist i en kommentar til løftet om 100 prosent momsrefusjon for frivilligheten; - Den sosiale kapitalen, eller forholdet mellom folk, er kjernen til tillit.

- Tillit er samfunnets lim og uvurderlig for å bevare det velfungerende velferdssamfunnet vi er en del av. Derfor er det også så viktig å ta vare på den, hver eneste dag, sier adm. direktør Karen Kvalevåg i Revisorforeningen.

Tillit skapes, den kommer ikke av seg selv. Uavhengig revisjon er en av de helt sentrale bærebjelkene i vårt tillitsbaserte samfunn. Vi jobber stolt hver dag for at det unike norske tillits- og velferdssamfunn bevares og styrkes, sier Kvalevåg.