Tillfälligt ökat antal aktier och röster i Kinnevik

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att per den 31 augusti 2020 uppgår det totala antalet aktier i bolaget till 556.242.088, och det totala antalet röster i bolaget uppgår till 1.163.839.864.

Den 19 augusti 2020 beslutade den extra bolagsstämman i Kinnevik om en extra kontant värdeöverföring om 7,00 kr per aktie till sina stamaktieägare (d.v.s. ägare av A-aktier respektive B-aktier) genom ett aktieinlösenprogram. Aktieinlösenprogrammet innefattar en aktiesplit varigenom varje existerande aktie i bolaget har delats upp i två nya aktier (aktiesplit 2:1). Till följd av aktiespliten har antalet aktier i Kinnevik ökat med 278.121.044 aktier under augusti 2020. De 278.121.044 nya aktierna är inlösenaktier som kommer att lösas in som en del av aktieinlösenprogrammet. Därefter kommer antalet aktier i Kinnevik uppgå till 278.121.044, samma antal som före aktiespliten. För mer information om aktieinlösenprogrammet, se Kinneviks hemsida www.kinnevik.com under rubriken ”Bolagsstämma” (som finns under avsnittet ”Bolagsstyrning”).

Per den 31 augusti 2020 är det totala antalet aktier i Kinnevik uppdelat i två stamaktieserier och elva incitamentsaktieserier enligt följande:

• 67.510.864 stamaktier av serie A med tio röster vardera och 483.822.412 stamaktier av serie B med en röst vardera (varav Kinnevik i eget förvar innehar 385.854 stamaktier av serie B), och
  • 84.068 incitamentsaktier av serie D 2018, 200.344 incitamentsaktier av serie E 2018, 200.344 incitamentsaktier av serie F 2018, 594.516 incitamentsaktier av serie G 2018, 82.650 incitamentsaktier av serie D 2019, 232.650 incitamentsaktier av serie E 2019, 232.650 incitamentsaktier av serie F 2019, 843.990 incitamentsaktier av serie G 2019, 126.400 incitamentsaktier av serie C1 2020, 710.880 incitamentsaktier av serie C2 2020 och 1.600.320 incitamentsaktier av serie D 2020, samtliga med en röst vardera (varav Kinnevik i eget förvar innehar 16.550 incitamentsaktier av serie C1 2020, 81.480 incitamentsaktier av serie C2 2020 och 248.730 incitamentsaktier av serie D 2020).

Denna information är sådan som Kinnevik AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom nedanstående kontaktpersons försorg, den 31 augusti 2020 kl. 08.00 CET.

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinnevik är ett sektorfokuserat investmentbolag som brinner för entreprenörskap. Vårt syfte är att förbättra människors liv genom att erbjuda fler och bättre valmöjligheter. Tillsammans med drivna grundare och företagsledare bygger vi bolag som genom digitalisering och teknisk innovation tillgodoser väsentliga vardagsbehov hos konsumenten. Som aktiva ägare tror vi på att skapa både aktieägarvärde och socialt värde genom att bygga långsiktigt hållbara bolag som bidrar positivt till samhället. Vi investerar i Europa med fokus på Norden, USA och i andra utvalda marknader. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier handlas på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

Statement on ‘FinCen Files’ reporting23.9.2020 08:15:54 CESTPress release

Statement on ‘FinCen Files’ reporting A number of media have in the past days published reports based on ‘suspicious activity reports’, filed a number of years ago. ING is mentioned in a number of these reports. As a gatekeeper to the financial system, ING has an important responsibility to help protect customers, society and the financial system against financial economic crimes. This is a challenge the financial industry faces globally. ING takes its responsibility extremely seriously. Over the past years, ING has taken many steps to enhance the management of compliance risks and embed stronger awareness across the whole organisation. These steps are part of the a global programme which we have been executing since 2017 in all markets that we are active in. The programme comprises a set of initiatives, which include enhancing customer files (KYC) and working on various structural improvements in compliance policies, tooling, monitoring, governance, and knowledge and behaviour. Over 4

Cavotec e-truck charging wins major award23.9.2020 08:00:00 CESTPress release

An innovative high-power e-truck charging solution, developed by Cavotec in partnership with the Port of Long Beach (POLB) and International Transportation Service (ITS), has won the American Association of Port Authorities (AAPA) 2020 Facilities Engineering Award. The POLB Smart e-Truck Charging pilot project enables the rapid and efficient high-power charging of battery powered heavy-duty terminal tractors thereby offering substantial operational, safety, and environmental benefits. The system includes a fixed 150 kW charging unit located in the container yard which extends and connects to a receptacle retrofitted on each e-truck ensuring safe, hands-free operation, easy connection and maintenance, and rapid charging. The project, in its pilot phase, involves retrofitting one out of a total of 650 conventionally powered terminal tractors that are currently in use at POLB, so the potential for improvements in operational efficiency and environmental impact are considerable. “The techn