TILLÄGG och RÄTTELSE: JLT Mobile Computers förvärvar sin franska säljpartner ID Work

TILLÄGG och RÄTTELSE

JLT Mobile Computersförvärvar sin franska säljpartner ID Work

Frankrike är ett av de största och viktigaste länderna i Europa för JLT ochsyftet med förvärvet är att etablera ett säljkontori egen regi för att stärkaden lokala närvaron

Växjö, Sverige, 9:e december2021 * * * JLT Mobile Computers, ledande leverantör av stryktåliga datorer för krävande miljöer, annonserar idag att man har tecknat ett avtal om förvärv av sin franska säljpartner ID Work med tillträde i januari 2022. Köpeskillingen kommer att fastställas i januari baserat på eget kapital per den 31 december 2021. Köpeskilling uppgår tilleget kapital samt 2-3 MSEK i övervärde, delvis rörligt baserat på tillväxtde kommande två åren. Av köpeskillingen kommer 1 MSEK att ersättas med aktier i JLT i enlighet med styrelsens emissionsbemyndigande.

Sedan starten 2013 har ID Work framgångsrikt drivit försäljningen av JLT:s produkter i Frankrike genom ett landstäckande nätverk bestående av systemintegratörer och återförsäljare. Den franska marknaden har sedan dess vuxit till att bli en av JLT:s största och viktigaste marknader i Europa. JLT kommer att ta över ID Works verksamhet och etablera ett säljkontor med egen personal. Förvärvet gör att JLT kommer närmare sina kunder och säljpartners. Grundaren av ID Work som idag driver företaget kommer att ha ett fortsatt engagemang i JLT under de kommande åren.

För mer information om JLT Mobile Computers och dess datorprodukter, tjänster och lösningar, besök www.jltmobile.com. Mer finansiell information finns på JLT:s investerarsidor.

Detta pressmeddelande är ett tillägg till och rättelse avJLT Mobile Computers förvärvar sin franska säljpartner ID Work, 2021-12-08. Tilläggetavserförtydligande om köpeskilling i affären, markerat med kursiverad text ovan,rättelsen avser felaktighänvisning tillthe Securities Markets Act i MAR-etiketten i den engelska versionen av pressmeddelandet.

Eminova Fondkommission AB
Tel.: +46 08 684 211 10
adviser@eminova.se
www.eminova.se

Förfrågningar

JLT Mobile Computers GroupPRismaPR
Per Holmberg, VDMonika Cunnington
Tel.: +46 70 361 3934Tel.: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Över 25 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Advisor. För mer information, besök jltmobile.com.

DNO Receives 10 Awards in Norway's APA Licensing Round18.1.2022 15:54:11 CET | Press release

Oslo, 18 January 2022 – DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, today announced that its wholly-owned subsidiary DNO Norge AS has been awarded participation in 10 exploration licenses, of which three are operatorships, under Norway's Awards in Predefined Areas (APA) 2021 licensing round. Of the 10 new licenses, six are in the North Sea and four in the Norwegian Sea. At yearend 2021, DNO held interests in 73 licenses offshore Norway, of which 17 were operated by the Company. The new awards under the APA 2021 licensing round include: PL 586 B: Neptune Energy Norge AS (operator), Suncor Energy Norge AS, Vår Energi AS, DNO Norge AS (7.5%) PL 923 B: Equinor Energy AS (operator), Petoro AS, Wellesley Petroleum AS, DNO Norge AS (20%) PL 969 B: A/S Norske Shell (operator), Spirit Energy Norway, DNO Norge AS (45%) PL 1007 B: DNO Norge AS (operator, 40%), OMV (Norge) AS, Equinor Energy AS, Spirit Energy Norway AS PL 1145: DNO Norge AS (operator, 60%), Aker BP ASA PL 1146: ConocoPhillips Ska

AGC Biologics Names Regina Choi-Rivera New General Manager of Boulder, Colorado Mammalian Production Facility18.1.2022 15:05:00 CET | Press release

Boulder, Colo., Jan. 18, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- AGC Biologics, a leading global Biopharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO), today announced Regina Choi-Rivera as the new General Manager of the company’s large-scale biopharmaceutical mammalian production facility in Boulder. In this role, she assumes executive oversight and leadership and will manage strategic development and facility operations. “We’re incredibly excited that Ms. Choi-Rivera is joining AGC Biologics as the General Manager at our Boulder facility. She brings tremendous experience in both GMP manufacturing and project management,” said AGC Biologics Executive Vice President of U.S. Operations, J.D. Mowery. “Her breadth of knowledge and proven leadership give me great confidence that she is the right leader for our team, as well as our customers.” Ms. Choi-Rivera brings more than 25 years of experience in the biotech industry to this role and joins AGC Biologics after working for Samsun