Tilbyr gratis ølutdannelse til utelivskundene

Normalt er markedsverdien for denne opplæringen kroner 3.000,- per deltaker.
-Det er veldig hyggelig å kunne tilby utelivskundene våre dette akkurat nå. Mange av dem har vært gjennom et krevende år med permitteringer og sviktende salg, og selv om et slikt kurs ikke gir dem gjestene tilbake, vil det forhåpentligvis bidra til å fylle dagen med meningsfull kompetansebygging, sier Eivind Sundt, som er direktør for Utelivsdelen av virksomheten til Ringnes.
Digitalt behov
Opplæringsprogrammet «Med øl i tankene» ble lansert i 2015. Kurset har vært meget populært, og så langt har rundt 1.500 kunder og Ringnes-ansatte har vært igjennom programmet. Da Norge ble rammet av pandemien våren 2020 ble det et behov for et digitalt kursalternativ.
- Vi har valgt å bruke både tid og ressurser på å lage et digitalt program av høy kvalitet, og det er derfor veldig tilfredsstillende å endelig kunne presentere et profesjonelt digitalt opplæringsprogram for bartendere, servitører, hovmestere, barbacks og andre i utelivsbransjen, sier stemningsskaper Sigrid Strætkvern i Ringnes. Hun hadde ansvaret for å utvikle det opprinnelige «Med øl i tankene»-programmet, og hun har nå sørget for å digitalisere det .
-I Ringnes er vi ledende i Norge på kunnskap og kompetanse om øl. Den må vi dele med andre slik at flest mulig får glede av den, sier Sigrid.
Ulike nivåer
Hun forteller at kompetanseprogrammet «Med øl i tankene» har tre ulike nivåer; Ølentusiast – Ølambassadør og Ølsommelier. Programmet er kvalitetssikret av to høgskoleprofessorer.
-Kursene vi har utviklet i Ringnes har blitt global standard for Carlsberg Group i mer enn 20 land over hele verden, og rundt 8.500 ansatte i Carlsberg har vært gjennom ett eller flere av programmene, sier hun entusiastisk.
Det nye digitale kurset for utelivsbransjen er et fullverdig ølentusiastkurs og kan påbygges videre til ambassadør- og sommeliernivå når samfunnet åpner opp og det igjen blir mulig å samles fysisk for undervisning og trening.
Krevende tid for bransjen
Gjennom Koronamånedene har Ringnes gjort flere grep for å bistå våre utelivskundene sine i en tøff og krevende periode.
– Det har utvilsomt vært krevende. Veldig mange har mistet jobbene sine og fått livsverket sitt helt eller delvis ødelagt. Vi som jobber med uteliv i Ringnes er jo selv rammet, men vi har prøvd å hjelpe til så godt vi kan. Våre teknikere har jobbet på spreng for å assistere kunder med å tømme øltanker og spare store utgifter på alkoholavgifter. Vi har tatt varer i retur så kundene har fått frigjort låste midler, og vi har gitt romslige betalingsvilkår og kreditter så langt det har vært mulig, sier Eivind Sundt, og legger til:
-Og så har vi tatt initiativ til å samle bransjeaktørene og gjort det enklere for dem å komme frem med sine budskap og krav til myndighetene og næringslivsorganisasjonene, sier Sundt og legger til: - I utelivsbransjen er vi som en stor familie. Vi er alle avhengige av hverandre. Da må vi også stille opp for hverandre når kriser inntreffer.
For å gjennomføre kursene kan serveringsstedene kontakte sin salgskonsulent i Ringnes.
Kontakter
Sigrid StrætkvernStemningsskaperRingnes
Tel:+4792681625sigrid.stretkvern@ringnes.noBilder


Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap.
Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet, og vi er stolte av våre mange sterke merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Smaken av påske!11.4.2025 11:19:41 CEST | Pressemelding
Appelsiner, Kvikk Lunsj og selvfølgelig Solo i glasset. Nordmenn elsker påsketradisjoner.
Gatorade tar sats i Norge!10.2.2025 09:12:39 CET | Pressemelding
Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom