Brynild AS

Tilbakekalling av Yoghurtnøtter 200g i beger (med best før dato 7.12.22 og 8.12.2022) og Yoghurtnøtter i løsvekt (med best før dato 26.01.23 og 2.2.23) fra Den Lille Nøttefabrikken

Årsaken til tilbakekallingen er at det er fare for at det kan være glassbiter i noen av produktene.

Etter funn av en glassbit velger Brynild å trekke tilbake alle produkter som kan være berørt.

Strenge kvalitetskrav

Brynild beklager hendelsen på det sterkeste. For Brynild som står bak Den Lille Nøttefabrikken er det viktig å levere i tråd med våre strenge kvalitetskrav, og vi har omfattende rutiner og tiltak på plass for å sikre at våre produkter alltid er trygge å spise. Vi tar dette svært alvorlig og gjør nå en full gjennomgang for å forsterke våre tiltak slik at vi kan forhindre at noe lignende kan skje igjen.

Brynild kompenserer produktet

De butikkene som har produktet for salg er varslet, og alle produkter som kan være berørt er fjernet fra butikkhyllene.

I tillegg ber vi alle som har kjøpt beger med Yoghurtnøtter 200g fra Den Lille Nøttefabrikken om å sjekke best før-datoen. Står det 07.12.22 eller 08.12.22 kan man ta bilde av produktet og registrere det på våre nettsider (www.brynild.no), og deretter kaste det. Det samme gjelder dersom man har kjøpt Yoghurtnøtter i løsvekt etter 20. juni og frem til i dag 5. juli 22. Brynild vil da kompensere for kjøpet.

Tilbakekallingen gjelder:

• DLN Yoghurtnøtter, 200g beger merket med best før dato
    • 07.12.22
    • 08.12.22
  • DLN Yoghurtnøtter i løsvekt, med best før dato:
    • 26.01.23
    • 02.02.23

For ytterligere informasjon ta kontakt med:

Vivian Tysse, markedsdirektør i Brynild.

Mobil: 995 52 196, e-post: vivian.tysse@brynild.no

Om Brynild AS

Brynild AS
1615 FREDRIKSTAD

Brynild er et familieeid, moderne og utviklingsorientert næringsmiddelselskap med lange tradisjoner. Vi står bak noen av Norges mest kjente merkevarer innen nøtter og godteri som Den Lille Nøttefabrikken, Brynild, Dent, Minde Sjokolade og St. Michael. Brynild er også distributør i Norge for produkter fra Nivea og Bazooka Candy Brands. Vi jobber med hele verdikjeden fra idé til ferdige produkter. Du finner våre produkter i hele Norden, men det er i Norge og Sverige vi har våre hjemmemarkeder. Vi er ca 200 ansatte og har våre produksjons- og kontorlokaler sentralt i Fredrikstad.