Tilbakekaller julebrus og eplemost tappet på 0,33l blank glassflaske
– Av hensyn til sikkerheten til våre forbrukere har vi ikke noe annet valg enn å tilbakekalle produktene som er tappet på denne flasketypen, sier kvalitetssjef i Ringnes, Olaug Flakne.
Produktene dette gjelder er Dahls Julebrus, Dahls julebrus Lett, Hamar & Lillehammer julebrus, Hamar & Lillehammer julebrus Lett, Mozell Eplemost og Tou Eplemost.
Ringnes har mottatt 13 reklamasjoner av totalt 13 millioner produserte flasker. Skadene på flaskene er synlig etter åpning. – Forbrukere skal derfor ikke være bekymret for at de kan ha drukket av en skadet flaske uten at dette er oppdaget, sier Flakne som understreker at Ringnes er i tett dialog med flaskeleverandøren for å avdekke mulige årsaker.
– Å måtte trekke tilbake våre folkekjære julebrusprodukter under to uker før julaften er selvfølgelig trist og noe vi beklager på det sterkeste. Men viktigere enn alt annet er sikkerheten til forbrukerne. Når vi ikke kan garantere at det er trygt å drikke fra flaskene våre, har vi dessverre ikke annet valg enn å trekke dem fra markedet, sier kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard.
- Det gode er at det fortsatt er mulig å få tak i julebrusfavoritten i plastflasker, fortsetter Bruusgaard.
Ringnes roser butikker og serveringssteder for det gode samarbeidet med å sikre en trygg tilbaketrekking av de aktuelle produktene.
- Forbrukere som returnerer uåpnede flasker til utsalgssted vil få refundert pengene, avslutter Bruusgaard.
For spørsmål om de aktuelle produktene, ta kontakt med Ringnes’ forbrukerkontakt på telefonnummer 22069500 eller e-post forbrukerkontakt@ringnes.no.
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom