Tilbakekaller Coop rullade med bringebær

Coop kaller tilbake «Coop rullade med bringebær» da produktet er merket med feil etikett «Svissrull». Produktet inneholder lupinmel, som er et allergen som da ikke er merket på ingredienslisten til produktet. Varen kan medføre helserisiko for personer med allergi. Produktet er levert til 15 butikker på Østlandet og er trukket tilbake fra butikk.

Produktet er merket med "Svissrull" på etiketten

– Allergener skal være merket i ingredienslisten til produkter slik at det er lett for allergikere å se. På grunn av en feiltagelse er dette ikke merket på etiketten og vi tilbakekaller derfor produktene, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge.

Coop opplyser at kunder som har kjøpt produktet og som ønsker å levere det tilbake, vil få pengene tilbake.

– Vi understreker at det ikke er noe feil ved produktene, men det kan utgjøre helsefare for personer med allergi, sier Kristiansen.

Alle de aktuelle produktene er merket med Lot 1474 og har følgende best før-dato:

2022-05-05, 2022-05-06, 2022-05-09, 2022-05-10, 2022-05-11, 2022-05-12, 2022-05-13, 2022-05-17, 2022-05-18

Det er snakk om totalt 96 kaker som er levert til følgende 15 butikker på Østlandet:

• COOP PRIX LILLESTRØM TORV
  • COOP MEGA METRO