Tilbakekaller Coop Chilinøtter

Coop kaller tilbake Coop Chilinøtter 200 g, med best før dato 04.09.2022. Pakken inneholder nøtter med ost. Dette er ikke deklarert på emballasjen. Varen kan medføre helserisiko for personer med melkeallergi. Produktet er trukket tilbake fra butikk.

– Allergener skal være merket i ingredienslisten til produkter slik at det er lett for allergikere å se. På grunn av en feiltagelse er det pakket nøtter med ost i emballasje for chilinøtter og vi tilbakekaller derfor produktene, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge.

Coop opplyser at de kundene som har kjøpt produktene, og som ønsker å levere det tilbake, vil få pengene tilbake.

– Det er imidlertid viktig å understreke at det ikke er noe feil ved produktene, men det kan utgjøre helsefare for personer med melkeallergi, da ingredienslisten ikke viser at produktet inneholder melk og laktose sier Kristiansen.

Tilbakekallingen gjelder Coop Chilinøtter, 200 g, med best før dato: 04.09.2022.