Tilbakekaller Änglamark Tortilla Chips 125 gram

Coop kaller tilbake Änglamark Tortilla Chips 125 gram etter at det er påvist høye nivåer av Tropanalkaloid i produktene. Produktet er nå fjernet fra butikk.

Tropanalkaloid er naturlig til stede i produktet, og det er per i dag ingen maksgrense for hvor høye verdier produktene kan inneholde. Fra 1. september innføres det imidlertid en grenseverdi på 5,0 μg/kg.

- Dette er produkter med lang holdbarhet. Varer som er ute i butikk har holdbarhetsdato etter at de nye forskriftene trer i kraft. Kundene skal være trygge på de varene de handler hos Coop og vi ønsker derfor å fjerne produktene fra våre butikker. Kunder som har produktene kan levere dem tilbake i butikk og få igjen pengene sine eller nytt produkt, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Tilbakekallingen gjelder Änglamark Tortilla Chips 125 gram, med best før dato:
14.08.2022
12.09.2022
02.11.2022
03.11.2022
30.11.2022
29.12.2022

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.