Tilbakekaller Änglamark Tortilla Chips 125 gram

Coop kaller tilbake Änglamark Tortilla Chips 125 gram etter at det er påvist høye nivåer av Tropanalkaloid i produktene. Produktet er nå fjernet fra butikk.

Tropanalkaloid er naturlig til stede i produktet, og det er per i dag ingen maksgrense for hvor høye verdier produktene kan inneholde. Fra 1. september innføres det imidlertid en grenseverdi på 5,0 μg/kg.

- Dette er produkter med lang holdbarhet. Varer som er ute i butikk har holdbarhetsdato etter at de nye forskriftene trer i kraft. Kundene skal være trygge på de varene de handler hos Coop og vi ønsker derfor å fjerne produktene fra våre butikker. Kunder som har produktene kan levere dem tilbake i butikk og få igjen pengene sine eller nytt produkt, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Tilbakekallingen gjelder Änglamark Tortilla Chips 125 gram, med best før dato:
14.08.2022
12.09.2022
02.11.2022
03.11.2022
30.11.2022
29.12.2022

Norges Friidrettsforbund og Extra forlenger samarbeidsavtalen med fire nye år9.8.2022 15:30:00 CEST | Pressemelding

Extra har vært generalsponsor for Norges Friidrettsforbund siden 2018, og begge parter er svært fornøyd med at dette samarbeidet nå forlenges med fire nye år. Som generalsponsor går samarbeidet langt utover logoprofilering og tilgang på noen av Norges mest populære idrettsutøvere. For Extra og Coop vil nemlig være en aktiv samarbeidspartner for alle deler av norsk friidrett. Avtalen vil bety mye for breddeidretten, og partene vil fortsette arbeidet med å inspirere barn og unge til en sunn og aktiv livsstil samt arbeide for like muligheter uansett kjønn, religion, etnisitet og bakgrunn. - Det er veldig hyggelig at Extra og NFIF forlenger generalsponsoravtalen. Extra ser verdien av både bredden og toppen, og det er viktig for å bygge norsk friidrett videre. Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt, og jeg ser fram til fortsettelsen sier Karsten Warholm. - Samarbeidet har vært svært positivt så langt, og vi ser frem til flere gode år fremover. For Coop, som er eid av kundene våre, er