Kramp AS

Til all verdens matentusiaster

Da verdens matdag er like rundt hjørnet (16. oktober), og Kramp, som europas største leverandør av landbruksrekvisita feirer 70 år, ønsker vi å dele med dere mat oppskrifter fra bønder i hele europa. Disse har vi samlet i vår kokebok "Mat Fra Gården" som er tilgjengelig for for nedlasting til alle og enhver.
Gården Bor startet i Alice Costello, Piemonte, Italia i 1880.Her ser vi den yngste i Bor generasjonen i risåkeren

Kramp, Europas største leverandør av landbruksrekvisita og tilbehør, markerer 70 år med suksess ved å gi ut boken med 50 oppskrifter fra 17 forskjellige land, inkludert regionale delikatesser, familieoppskrifter og retter inspirert av andre kontinenter.

Eddie Perdok, administrerende direktør i Kramp, uttalte: "Dette er ikke en kokebok i tradisjonell forstand, det er en samling retter som forteller historien om hvordan mat er en mektig samlende kraft og en måte å vise vår kjærlighet til mennesker på. Vi kunne ikke inkludere alle detaljene vi hørte fra bidragsyterne våre, men et tilbakevendende tema var hvordan pandemien hadde avbrutt disse fantastiske ritualene som gikk generasjoner tilbake, sentrert rundt å samle, tilberede og spise mat som ble dyrket på familiegårder eller land.

Vi begynner boken med å gjenta ordene til Kramps grunnlegger, Johan Kramp. Han sa: 'Hold deg så nær maten som mulig, for det er det siste noen gir opp'. Og det er like sant i dag som i 1951 da han grunnla selskapet. Mat er det som forbinder oss, mat er en måte å vise og være stolt over hvor du kommer fra. Mat er grunnen til at vi gjør det vi gjør i Kramp.

I dette milepælåret følte vi det passende å feire den stolte arven og motstandskraften til bondesamfunnene vi tjener, og det viktige arbeidet de gjør. 70 år med fortsatt suksess er en prestasjon å være stolt av, men vi kunne ikke ha gjort dette uten støtte og lojalitet fra våre ansatte, kunder og partnere. Vi håper alle liker denne samlingen og deler flere av sine egne "Mat Fra Gården" -oppskrifter med oss ​​på sosiale medier. "

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Generasjoner av deling av mat fra gården

Bilder

Last ned bilde
Bor familien har vært risbonde i generasjoner,familien er også grunnleggerne av den prisbelønte oppskriften Vercelli Risotto
Bor familien i risåkeren
Last ned bilde
Storfeeier Johan Hermansson fra Finland sin grillet flankestek og røkte poteter fra
Last ned bilde
Antonio Palmieri er økologisk bøffelmozarellabonde og har bidratt med sin Raviolia al pomodoro
Last ned bilde
Norge har flere bidrag i boken, blant annet Norske vafler
Mat fra gården omslaget

Om Kramp AS

Kramp AS
Vestvollveien 34E
2019 Skedsmokorset

Kramp AS er en del av det nederlandske selskapet Kramp Groep, Europas største leverandør av deler, tilbehør, hydraulikk og rekvisita til forhandlere innenfor landbruk og industri. Kramp Groep omsetter for ca. NOK 8,4 milliarder og har til sammen 2.700 medarbeidere. Kramp AS holder til på Skedsmokorset, har p.t. 18 medarbeidere og omsetter for 123 millioner kroner, men med kraftige vekstmål de kommende årene. Se mer på www.kramp.com.

Følg pressemeldinger fra Kramp AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kramp AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.