Tidligere leder i Bergen Frp melder overgang til Partiet De Kristne (PDK)

Tidligere leder for Bergen Fremskrittparti, Petter Eltvik og tidligere kommunestyremedlem i Fjell kommune, Ann-May Aase Eltvik har meldt seg ut av Fremskrittspartiet og inn i Partiet De Kristne.

FrP har forlatt sin nasjonalkonservative arv og mistet sin identitet. Tillitsvalgte i FrP blir nå brukt for å sikre verdiliberale en politisk karriere. Det viser prosessene i Bergen og Oslo med all tydelighet. Ann-May og Petter Eltvik har begge lest nøye igjennom partiprogrammet til PDK og dette er et programsom ivaretar ideene som Frp ble stiftet på enda bedre enn det FrP gjør i dag. Vi mener og at det kristne verdigrunnlaget er viktig for Norge. Norge trenger alternativer til de partiene som sitter på stortinget i dag. Norge trenger noe nytt. Partiet De Kristne har det beste partiprogrammet i Norge, en fungerende nasjonal organisasjon som stiller til valg i alle fylker og en god ledelse. Vi ønsker derfor å bidra til at PDK lykkes.

Vi er svært fornøyde med at Petter og Ann-May Eltvik har meldt seg inn i PDK og vil stille på stortingslisten vår. De er høyst kompetente og dyktige politikere. Vi ser at stadig flere fra Fremskrittspartiet finner seg hjemme i PDK og gleder oss over det. Vi har et program og en profil som gjør at beviste mennesker fra KrF, FrP, Høyre til Senterpartiet finner et godt alternativ i PDK. I tillegg tror vi at bompenge velgere vil kunne kommer over til PDK. Hos oss finner de en avklart borgerlig profil tydelig forankret i fundamentale verdier. Vi opplever nå vekst og håper å kunne utfordre flere av stortingspartiene ved valget til høsten.

For kommentarer:

Tomas Moltu (1.nestleder, PDK), mobil 99161237