Tidlig Forhold - En følelsesladet og personlig debut-EP fra Gus Polden

25 år gamle Gus Polden har de siste årene vist seg som en svært dyktig låtskriver og multi-instrumentalist. Etter å ha jobbet tett med Sebastian Zalo både som låtskriver og fast musiker i flere år, debuterte han nylig som soloartist med låten «Hardere vær». Nå er Gus Polden klar med sin splitter nye EP «Tidlig forhold», som gir et komplett innblikk i hans univers.

Sjekk ut EPen HER (Tilgjengeliggjøres 14.02.22, 00:00)

«Tidlig Forhold» tar for seg Gus Poldens første kjærlighet og er hans nyeste EP fortalt gjennom syv låter. I fjor høst leverte Gus første kapittel av fortellingen med «Hardere vær», “Over” og “Olivengrønn”, nå avrundes historien med tre nye låter: «Om vi var noen andre», «feil perrong» og «Sandefjord».

Allerede før slipp har låten «Om vi var noen andre» blitt utpekt som Ukas Låt på NRK P3.

Om EPen forteller Gus:

«Mange sier at sin første kjærlighet er noe helt spesielt, og at man alltid vil ta med seg noe fra den tiden videre i livet. For meg var dette inget unntak, og det var en stor overgang å gå fra det å føle at denne personen var en man skulle dele resten av livet sitt med, til å etterhvert forstå at det ikke er realiteten, og for så å jobbe seg gjennom det.»

Gus Polden kommer fra en familie full av prisbelønte musikere og han plukket selv opp gitaren i tidlig alder. Det var derimot aldri en selvfølge at han selv skulle stige ut i rampelyset og fremføre sine egne låter. I samarbeidet med andre artister opplevde han at flere låter som ble skrevet ble svært personlige og direkte tilknyttet hans eget liv, og det ble klart at han selv måtte stå som avsender på disse.

Som en uanstrengt historieforteller og eminent musiker har Gus Polden servert oss musikk som setter ord på emner vi alle kan relatere til og kjenne seg igjen i, nemlig kjærlighetssorg.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men18.8.2022 09:56:56 CEST | Pressemelding

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst. «Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón. Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår,

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste