Tidenes fotballsatsing i Amedias aviser

Amedia lanserer en ny versjon av Direktesport-plattform i sine mer enn 100 avistitler foran årets fotballsesong og frister med rekordmange kamper. – Vi lover våre fotballfrelste lesere fantastiske opplevelser gjennom hele sesongen, sier nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring.
– Vi lover å bringe nerven, engasjementet og dramatikken til det som utspiller seg på fotballarenaer rundt om i Norge, sier Amedias nyhetsdirektør Jostein  Larsen Østring. (Foto Ihne Pedersen / Amedia)

Gjennom 2023-sesongen, som begynner 10. april, vil Amedias aviser vise 75 kamper fra Eliteserien, alle kamper i OBOS-ligaen, PostNord-ligaen, Norsk Tipping-ligaen og de fleste kampene i NM Cup for menn til og med semifinaler, i tillegg til masse annen sport.

– Vår omfattende satsing i 2023-sesongen skjer med bakgrunn i det langsiktige partnerskapet mellom Amedia og TV 2 som ble inngått for et år siden. Med Amedias lokale tilstedeværelse over hele landet, vil ingen kunne være tettere på lokalfotballen enn våre aviser, og vi lover å bringe nerven, engasjementet og dramatikken til det som utspiller seg på fotballarenaer rundt om i Norge. I Amedia er vi stolte over å kunne tilby våre lesere et så omfattende tilbud av direktesendt sport som vi nå gjør, sier Amedias nyhetsdirektør Jostein Larsen Østring.

Direktesport-plattformen er bygget på ny teknologi, med samme funksjonalitet og den samme avspilleren som benyttes i TV 2 Play-tjenesten. I tillegg vil Direktesport få en personalisert forside, som gjør at brukerne tilbys innholdet som er mest relevant for dem.

For å få fulgt alle fotballkampene på Direktesport, må du fra kommende sesong ha Amedias totalabonnement +ALT. Foruten fotball og annen direktesendt sport, gir +ALT tilgang til alt innholdet i Nettavisen og over 90 lokalaviser i Norge og podkast-appen Untold. Uten +ALT-abonnement vil du hver uke kunne se et begrenset antall forhåndsbestemte kamper på din lokalavis

– Direktesendt sport og utviklingen av et stadig større innholdstilbud for +ALT-abonnenter er viktige elementer i Amedias  overordnede strategi for å vinne kampen om folks tid. Våre aviser arbeider knallhardt hver dag for å fylle den viktige rollen de har i folks liv. For å fylle den, er det avgjørende å utvikle seg i takt med deres behov og forventninger, sier Jostein Larsen Østring.