TIDAL

TIDAL og telekom-selskapet MTN inngår samarbeid for å tilby eksklusiv musikk og videostrømming til millioner av kunder i Afrika

TIDAL, den globale musikk- og videostrømmetjenesten, inngår et samarbeid med telekom-selskapet MTN for å rulle ut strømmetjenesten i Afrika og fremvoksende markeder.

MTN, et ledende telekom-selskap i fremvoksende markeder i Afrika og Asia, inngår samarbeid med TIDAL om å tilby strømmetjenesten til kundene. Tjenesten vil først rulles ut i Uganda før MTN vil tilby tjenesten over hele Afrika. Samarbeidet gir kunder i MTN Uganda inkludert datatrafikk i TIDAL-medlemskapet, i tillegg til å få tilgang til eksklusiv, høykvalitets musikk, videoer, konserter og mer.

- Afrika har vært en inspirasjon for musikk rundt om i verden. TIDAL er stolte over å vise frem afrikanske musikere på plattformen vår. TIDAL er også begeistret for å ta med en ny bølge av digital musikk til Uganda som en del av dette samarbeidet, sier Lior Tibon, COO i TIDAL.

Artist og medeier i TIDAL, Damian Marley, sier følgende om MTN-samarbeidet:

- Jeg har hørt historier om hvordan min fars plater og utgivelser ble ødelagt da de kom til Afrika. De ville ikke at folk skulle høre budskapet i musikken. For en vakker dag det er når Afrika ikke bare vil få tilgang til min families musikk, men til all musikk som eksisterer.

Som en feiring av den ugandiske musikkindustrien og starten på en digital musikkrevolusjon, annonserte TIDAL og MTN Uganda omfattende planer for å organisere en eksklusiv samarbeidskonferanse og «The MTN TIDAL Experience» som vil bli avholdt henholdsvis 27. og 28. september. MTN Uganda Chief Marketing Officer, Olivier Prentout, gir flere detaljer:

- Samarbeidskonferansen arrangeres eksklusivt for artister, musikkprodusenter og promotører. Konferansen tar sikte på å bringe artister sammen for å lære om utviklingen i den globale musikkbransjen og hvordan man kan vokse lokalt som artist ved hjelp av TIDAL. Etter konferansen, vil vi arrangere «The MTN TIDAL Experience», hvor man kan høre artister som Kranium og nigerianske DJ Spinall.

- Hos MTN mener vi at alle fortjener tilgang til fordelene ved et moderne, digitalt liv. Samarbeidet med TIDAL demonstrerer vår strategiske visjon om å fremme ny digital verden til våre kunder ved å gjøre musikk mer tilgjengelig på smarttelefonene deres. MTN-abonnenter vil få valget mellom daglige, ukentlige og månedlige pakker som kun skal betales via Mobile Money, sier Prentout.

Mer informasjon om samarbeidet finnes på TIDAL.com/MTN

For mer informasjon, vennligst kontakt:

TIDAL PR Team

Tlf.: +55 11 3060-8820
Tlf.: +55 11 99968-9835

About TIDAL
TIDAL is an artist-owned global music and entertainment platform that brings artists and fans closer together through unique original content and exclusive events.

Available in 53 countries, the streaming service has more than 57 million songs and 235,000 high quality videos in its catalog along with original video series, podcasts, thousands of expertly curated playlists and artist discovery via TIDAL Rising. With the commitment of its owners to create a more sustainable model for the music industry, TIDAL is available in premium and HiFi tiers—which includes Master Quality Authenticated (MQA) recordings. For more information, please visit www.tidal.com.

About MTN Uganda
Launched in 1998, MTN Uganda is the leading communications operator in Uganda, offering Mobile & Fixed telecommunications, Mobile Money Services and Internet Service Provisioning. As at 30th June 2018, MTN Uganda recorded 10.5 million subscribers across Uganda. Visit us at www.mtn.co.ug or follow us on www.youtube.com/mtnug and www.twitter.com/mtnug or www.twitter.com/mtnugpro for assistance.

About the MTN Group
Launched in 1994, the MTN Group is a leading emerging market operator, connecting subscribers in 22 countries in Africa and the Middle East. The MTN Group is listed on the JSE Securities Exchange in South Africa under the share code: "MTN." As of 30th June 2018, MTN recorded 223.4million subscribers with 24.1 million active Mobile Money users and 71.2 million active Data users across its operations in Afghanistan, Benin, Botswana, Cameroon, Cote d'Ivoire, Ghana, Guinea Bissau, Guinea Republic, Iran, Liberia, Nigeria, Republic of Congo (Congo-Brazzaville), Rwanda, South Africa, Sudan, South Sudan, Swaziland, Syria, Uganda, Yemen and Zambia. Visit us at, www.mtnbusiness.com, www.mtn.com and www.mtnmmo.com

Om TIDAL

TIDAL