Ti bod – innspel til regjeringspartia

“Gjennomfør ei uhilda gransking av korleis konsesjonssakene for vindkraft og overføringsnett er handtert dei siste 20 åra i statsforvaltninga, med særleg vekt på NVE, OED, Miljødirektoratet, kommunane og statsforvalteren sine roller og forvaltningspraksis.” Dette er eit av dei ti natur- og energibod Motvind Norge no har sendt til AP, SP og SV. Vindkraftbransjen si rasering av naturarven dei siste åra må stansast, i staden må vi bruke allereie tilgjengeleg energi mykje meir effektivt, seier påtroppande dagleg leiar i Motvind Norge, Stein Malkenes. – Våre ti natur- og energibod tek utgangspunkt i regjeringa Bratteli sine ti oljebod som Stortinget samrøystes vedtok for 50 år sidan og som la til grunn at oljeformuen skulle tilhøyre det norske felleskapet. I energipolitikken er dette prinsippet blitt heilt borte til fordel for profittmaksimering for kraftbransjen. Dette gjer seg også utslag i prisauken på straum, noko vi har advart mot i lang tid, seier Malkenes
Vanlige folk er fortvilte, redde og opprørte. Her Haramsøya. Foto: Håkon Akselsen/ Motvind Norge

– Ulike regjeringer og storting har vedtatt galskapen. Det verste er at dei når folk i heile landet protesterer og skadeomfanget synleggjort, har latt vere å gripe inn. På toppen av alt er forbrukarane og næringslivet tvunge til å betale rekninga. Han legg til – No har komande regjering ein sjanse til å rydde opp og ta tilbake styringa over norsk natur- og energipolitikk.

Med Ti natur- og energibodforeslår Motvind Norge ein ny politikk for naturvern, naturbruk og energiforvaltning. Forslaget gjeld naturverdiar både på land og til havs, og viser korleis regjeringa kan styre Norge utan å halde fram med rovdrift på natur- og samfunnsverdiar, slik vi opplever det no.

Motvindrørsla er ein del av folkeopprøretsom har stige fram dei siste åra. Bondeopprøret, Bunadsgeriljaen, Industriaksjonen og fleire har som felles utgangspunkt at sentralmakta lar særinteresser ta seg til rette og gjere store inngrep i lokalsamfunn og på ulike samfunnsområder, og folk flest opplever å få øydelagt kvardagen og grunnfesta verdiar. Det folkelege opprøret påverka også valresultatet. Dette store engasjementet bør bli etterlevd av komande regjering.  I Motvind Norge har vi derfor tru på at Jonas Gahr Støre vil stoppe vidare naturrasering gjennom å avvikle det omfattande vindkraftregimet og i sær dei store økonomiske særfordelane som i dag er drivarar for spekulasjonen med naturen og kraftsystemet.

Vanlige folk er fortvilte, redde og opprørte. I sommer har det vært bannerstafett fra Lindesnes til Nordkapp. Her Bjerkvik i Narvik. Foto: Ragnhild Sandøy

Hovfaret 17

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Motvind Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.