Thon Hotels åpner nytt hotell i Svolvær

I juli åpner Thon Hotel Svolvær dørene. Hotellet med 211 gjesterom ligger ytterst på kaien i Svolvær, og er syv etasjer høyt.
NYTT HOTELL: Thon Hotel Svolvær åpner 2. juli 2021.

– I flere år har vi planlagt dette eksklusive og spesielle opplevelseshotellet i havgapet i Lofoten. Hotellrestauranten har plass til 300 gjester. Utsikten er spektakulær, med vinduer fra gulv til tak. En stor glassboks for sløying og beredning av fisk er satt utenpå veggen, slik at restaurantens gjester kan beskue fangsten som kommer inn. Og gjestene kan få tilberedt sin egen fisk i restauranten. Hotellet får også en egen urte- og grønnsakhage på taket, sier konserndirektør i Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

En spesialbygget storsal med høy kvalitet på det tekniske utstyret står klart for konferanser og banketter. Salen kan tilpasses for ulike formål, med vindusflater på syv meter høyde. Her holdes også VM i Skreifiske med spesialtilpasset hellelagt gulv for begivenheten.

Det er lagt til rette for uteservering, og det er planlagt en stor flytebrygge med badstue i vannkanten.

Thon Hotel Svolvær ligger rett ved prisbelønte Thon Hotel Lofoten som åpnet i 2009. De to hotellene vil ha stor grad av samdrift, og tilbyr totalt mer enn 400 gjesterom. Sammen har hotellene kapasitet til 1500 konferansegjester.

Designansvarlig i Olav Thon Gruppen, Sissel Berdal Haga Thon, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar står bak interiøret på det nye hotellet.

– Interiøret er spennende, fargerikt og lekkert. Fra gule og rosa toner på rommene til gule og grønne møbler og detaljer i det store resepsjonsarealet, som domineres av et hvitt marmorgulv. Lyssettingen er spennende, men alt er holdt i en varm tone med gardiner og stoffer, sier Sissel Berdal Haga Thon.

Hamperokken Arkitekter AS har tegnet hotellet og Consto Nord har vært byggherre.

Thon Hotel Svolvær åpner 2. juli 2021.

Les mer om det nye hotellet her

NYTT HOTELL: Thon Hotel Svolvær åpner 2. juli 2021.
SPEKTAKULÆR UTSIKT: Nye Thon Hotel Svolvær ligger nydelig til.
Resepsjonsområdet er lekkert med hvitt marmorgulv.
Gjesterommene har store vinduer som gir god utsikt mot havet.
Restauranten vil få flere konsepter og det kommer uteservering om sommeren.
Thon Hotel Svolvær har to barer og mange sosiale soner.
Hotellet får en stor flytebrygge med badstue i vannkanten. Om sommeren blir det også en stor uteservering på kaia.