Thon Flex åpner ny lokasjon i Oslo sentrum

– Vi opplever stor etterspørsel etter fleksible kontorfellesskap. Til høsten åpner vi 750 kvadratmeter med nye Thon Flex-lokaler i en av våre mest sentrale eiendommer i Oslo, sier Annette Hofgaard som er direktør for næringseiendom.
NY LOKASJON: Det bygges 750 kvadratmeter med nye Thon Flex-lokaler i Oslo.

Det nye kontorfellesskapet åpner i Karl Johans gate 5, som ligger i den samme bygården som kjøpesenteret Arkaden Shopping.

– Beliggenheten er en av de beste i Oslo sentrum med inngang fra Karl Johans gate og kort vei til Oslo S og Jernbanetorget. Hele 3. etasje totalrenoveres og tilpasses kontorfellesskap-konseptet. Det har under renovering dukket opp mange spennende originalstrukturer som teglstein og trebjelker som ivaretas. Løsningen vi har gått for er enkeltkontorer i forskjellige størrelser, samt felles kjøkken, sosiale soner, møterom, og stillerom. Leietagere booker møterom fortløpende i Thon Flex-appen eller på nettsiden thonflex.no, sier eiendomssjef for Thon Flex, Jøran Nenseth.

Eiendommen Karl Johans gate 5-7 var den første bygården konsernsjef Olav Thon kjøpte i 1950. Gatelangs vil det fortsatt være butikker tilhørende Arkaden shopping.

– Leie av eksklusive kontorer med felles fasiliteter er populært, spesielt blant gründere og mindre bedrifter. Prismodellen vi har valgt er en slags «all inclusive»-pakke hvor det meste er inkludert. Forutsigbarhet på utgifter og fleksible leieavtaler er gunstig å kunne tilby i tiden norsk næringsliv er inne i på grunn av koronapandemien, sier Nenseth.

Thon Flex ble lansert i 2018. Fra før tilbys konseptet i Vika Atrium og Karl Johans gate 16.

De nye lokalene i Karl Johans gate 5 vil etter planen være klart for utleie september 2020. Ramsøskar Interiørarkitekter står bak det nye interiøret.

Om Thon Flex:

Thon Flex er et kontorfellesskap-konsept som passer for firmaer og enkeltpersoner som ønsker fleksibel leieavtale og felles moderne fasiliteter. Dette er et «plug & play»-konsept hvor det leies ut møblerte kontorer og/eller fleksible arbeidsplasser i landskap. Thon Flex-medlemmer får tilgang til møterom med AV-utstyr og felles sosiale områder med gratis Wi-Fi, aviser, kaffe og te. Det eneste leietagere trenger å ta med er PC. Alt annet er tilrettelagt for en effektiv og hyggelig arbeidsdag.

Les mer: thonflex.no

NY LOKASJON: Det bygges 750 kvadratmeter med nye Thon Flex-lokaler i Oslo.
Kontorfellesskapet vil ha et spennende interiør hvor eksisterende struktur som teglsteinsvegger er ivaretatt. Illustrasjon: Ramsøskar Interiørarkitekter
Thon Flex er et kontorfellesskap-konsept som passer for firmaer og enkeltpersoner som ønsker fleksibel leieavtale og felles moderne fasiliteter. Illustrasjon: Ramsøskar Interiørarkitekter