Thon Eiendom

Thon Eiendoms nye reklamefilm kombinerer virtuell bolig med virkelige mennesker

Del

For at boligkjøpere skal få et bedre inntrykk av hvordan leilighetene blir ved innflytting, satser Thon Eiendom på reklamefilm som kombinerer animert 3D-visualisering av boligene med virkelige mennesker.

Thon Eiendom valgte egne ansatte som modeller for å gi et mer ekte uttrykk i reklamefilmen. Foto: Thon Eiendom/Goldbox
Thon Eiendom valgte egne ansatte som modeller for å gi et mer ekte uttrykk i reklamefilmen. Foto: Thon Eiendom/Goldbox

I den nyeste reklamefilmen for boligprosjektet Skårerløkka Premium på Lørenskog, så ble mennesker filmet foran en greenscreen i animasjonsstudioet til Goldbox i Oslo. Ved hjelp av 3D-visualiseringsteknologi så ble en virtuell leilighet bygget og modellene plassert inn i boligen. Resultatet er blitt en reklamefilm som viser hvordan den nye leiligheten vil se ut for de som bor der.

Petter Burhol er daglig leder i produksjonsselskapet Goldbox og forteller:

– Vi var så heldige at Thon Eiendom utfordret oss til å komme med noe nytt som ville skille ut Skårerløkka-prosjektet i boligmarkedet. Vi ville lage en høykvalitetsfilm med en historie, og dette hadde vi tidligere kun gjort for spillefilmer. Det var veldig gøy å ta med denne filmeffektekspertisen over til salg av eiendomsprosjekter. Sammen med Amfi Kreativ og Thon Eiendom bygde vi den digitale modellen av leiligheten, planla kamerabevegelsene og hva skuespillerne skulle gjøre. Så tok vi kamerabevegelsene og la de inn i en programmerbar robotarm som gjenskapte kamerabevegelsene i studio med menneskene foran en grønnskjerm. Til slutt setter vi sammen menneskene som er filmet i studio med animasjonen fra den digitale modellen, da står vi igjen med sluttresultatet dere ser i dag.


Thon Eiendoms markedsansvarlig, Ingeborg Kvamme Skar, er fornøyd med resultatet:

– Leilighetene i et nybygg selges før de er ferdigbygget. Derfor var målet vårt at kundene våre skulle få en bedre følelse av hvordan leiligheten blir. Filmen viser historien med selve innflyttingsprosessen hvor rom for rom bli møblert, og til slutt viser de nyinnflyttede som lager mat og spiser i det nye kjøkkenet sitt. Reklamefilmen viser også byggene utenfra med balkong, takterrasse og grøntområder – noe som gir et realistisk bilde på hvordan det blir å bo der. Vi er fornøyd med resultatet, og vi føler at vi har truffet riktig med hensyn til målgruppene våre.

Samarbeid med Goldbox og Amfi Kreativ

Reklamefilmen er produsert av Goldbox i tett samarbeid med reklamebyrået Amfi Kreativ AS.

– For boligprosjektet Skårerløkka Premium har vi etablert «Bo godt, lev godt» som en payoff og det var viktig å henge denne filmen på samme røde tråd. Idéen bak filmen er å visualisere det gode livet man lever på Skårerløkka ved å bruke hverdagslige og hyggelige situasjoner mange kan kjenne seg igjen i. Vi har laget en storyline der et par flytter inn og vi følger livet som leves samtidig som vi viser frem leiligheten og området rundt på en fin måte. At boligkjøperne får ta del i en historie som utspiller seg og får et innblikk i en leilighet sammen med ekte mennesker er ikke noe vi har sett før, sier Art Director i Amfi Kreativ, Susann Bø Scheele.

Innholdet har engasjert målgruppen og interessen for boligprosjektet Skårerløkka Premium har vært god.

– Det har vært spennende å få spille på lag med Goldbox og ikke minst gøy å være de første som har lansert film hvor man setter sammen en digitalt konstruert bolig med virkelige mennesker. Vi er stadig ute etter å finne innovative løsninger og dette er jo et nytt kapittel i markedsføring og presentasjon av nybygg. Målet vårt er å stadig utvikle oss og gjøre boligopplevelsen bedre for potensielle boligkjøpere, sier Thon Eiendoms direktør boligsalg, Tonje Marie Haugbro.

Se reklamefilmen til Skårerløkka her eller under

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Reklamefilm Skårerløkka

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Thon Eiendom valgte egne ansatte som modeller for å gi et mer ekte uttrykk i reklamefilmen. Foto: Thon Eiendom/Goldbox
Thon Eiendom valgte egne ansatte som modeller for å gi et mer ekte uttrykk i reklamefilmen. Foto: Thon Eiendom/Goldbox
Last ned bilde
NY REKLAMEFILM: Skårerløkka Premium er et av boligprosjektene til Thon Eiendom. Foto: Thon Eiendom/Goldbox
NY REKLAMEFILM: Skårerløkka Premium er et av boligprosjektene til Thon Eiendom. Foto: Thon Eiendom/Goldbox
Last ned bilde
Reklamefilmen viser en ny leilighet som blir innredet av sine nye eiere. Foto: Thon Eiendom/Goldbox
Reklamefilmen viser en ny leilighet som blir innredet av sine nye eiere. Foto: Thon Eiendom/Goldbox
Last ned bilde

Om Thon Eiendom

Thon Eiendom
Thon Eiendom
Stenersgata 2A
0184 Oslo

+47 23 08 00 00http://www.thoneiendom.no

Thon Eiendom er eiendomsdivisjonen i Olav Thon Gruppen, som eies av Olav Thon Stiftelsen. Divisjonen består av bolig, kjøpesenter og næringseiendom. Olav Thon Gruppen eier ca. 500 eiendommer i Norge og utlandet, og eier/forvalter ca. 90 kjøpesentre i Norge og Sverige.

Følg pressemeldinger fra Thon Eiendom

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Eiendom på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Eiendom

Thon Eiendom lanserer Skårerløkka Premium9.4.2021 09:00:00 CEST | Pressemelding

– Vi har lenge hatt et ønske om å gi våre boligkjøpere noe ekstra i et boligprosjekt. I prosjekteringen av Skårerløkka salgstrinn 2, har vi derfor brukt tid på å fremme ekstra kvaliteter for beboerne. Samtidig har vi benyttet mulighetene som finnes i konsernet og fått inkludert ekstra fordeler fra flere av forretningsområdene våre. Derfor har vi valgt å kalle salgstrinn 2 for Skårerløkka Premium, sier direktør for boligsalg Tonje Marie Haugbro.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom