Thomas Hveberg er ny CFO i Mesta

Mesta har ansatt Thomas Hveberg (47) ny konserndirektør for økonomi og finans (CFO). Hveberg er i dag økonomidirektør i Bravida Norge, og tiltrer stillingen 1. mai.
Thomas Hvedberg

Hveberg har vært i Bravida i over 14 år, hvorav tolv år som økonomidirektør. Han har i tillegg erfaring fra Cermaq ASA, Agresso AS, Oslo kommune og Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE).

Samfunnsrolle og innovasjon

- Jeg gleder meg til å bli en del av Mesta, sier Thomas Hveberg og viser til at Mesta er et spennende konsern i endring som har vist en sterk utvikling de siste årene.

- Mesta har også en samfunnsrolle utover det forretningsmessige som er et engasjement jeg deler, sier Hveberg som frem til å drive forbedring, innovasjon og prosessutvikling videre sammen med dyktige ledere og medarbeidere.

Riktig valg av Mesta

Konsernsjef i Mesta, Marianne Bergmann Røren, er svært fornøyd med ansettelsen og tror han vil ha mye å bidra med av erfaring i transformasjonen som Mesta står oppe i.

-          Thomas Hveberg er et særdeles godt valg for oss. Han har en bred erfaring som økonomidirektør og solid bransjeerfaring fra bygg- og anleggssektoren. I Bravida har Hveberg stått oppe i betydelige forbedringer i form av prosess, teknologi, vekst og resultat. Vi ser han brenner for verdiskapning og vi gleder oss til å ha ham med oss i Mestas videre arbeid med utvikling og transformasjon, sier Marianne Bergmann Røren

Hveberg etterfølger Pål Stange som har hatt stillingen i tre og et halvt år. I løpet av den tiden Stange har vært CFO, er resultatene betraktelig forbedret og selve økonomifunksjonen styrket.

Thomas Hvedberg

Om Mesta

Askekroken 11

+47 478 05 200https://www.mesta.no/

Mestas samfunnsoppdrag er enormt viktig: vi skal sørge for at du kommer deg trygt frem – hver dag. Dette er et ansvar vi tar på største alvor.