The Voice-vinner Maria Engås Halsne slipper debutsingelen «Down To The Water»!

Maria Engås Halsne fra Ålesund gikk seirende ut av The Voice: Norges Beste Stemme i 2019, og nå er hun klar for å slippe debutsingelen «Down To The Water» 22. Mai!

Maria ønsker at musikken hennes kan treffe hjerter og skape følelser, og liker best når musikken blir til underveis i låtskriverprosessen. «Mitt største ønske er å lage musikk som folk kan kjenne seg igjen i og som kan bety noe for andre».

Hennes største interesse er mennesker, hvordan vi alle tenker, føler og opplever livet, noe som også er et gjennomgående tema i musikken hennes. Maria liker at det hun formidler er i sentrum og ikke henne selv, hun er musikalsk av natur og har hatt musikkutdanning i både piano og sang på kulturskolen i Ålesund. Allsidigheten hennes i både i uttrykk og musikalitet, gjenspeiler seg i musikksmaken hennes. Hun snublet inn i popmusikken, gjennom The Voice, der har hun kost seg hvert sekund, og erfaringene hun fikk der har gjort at hun nå har store drømmer om en suksessfull musikkarriere.

Dette har Maria selv å si om låten:
«Down To The Water-sangen ble til fra scratch i session sammen med Ronny. Jeg hadde lyst til å skrive noe ærlig om livet, oppmuntre og spre glede, rett og slett. Det resulterte i en låt som virkelig bare kommer rett fra hjertet mitt. Helt ærlig, så har jeg ikke selv opplevd de der aller tyngste tingene livet kan slenge etter oss. Men jeg har venner og folk jeg er glad i som opplever, og har opplevd, akkurat de tingene. Så dette er en låt både til deg som går gjennom kaoset selv, og til deg som ønsker å være der i for andre. Håper låta kan bringe glede og kjærlighet. Jeg ser for meg at kjærligheten har to sider. Den stille, det lille lyset som fortsetter å brenne selv om alt annet er mørkt, og den sterke kraften - havet som hensynsløst bryter inn mot land. Sorgen og smerten skal ikke fortrenges, men den skal heller ikke få ha total kontroll over oss. La andres kjærlighet få slippe inn. Paradokset med glede midt i smerten, kontrasten mellom lyset og mørket - det ønsker jeg å få fram på en eller annen måte. Selv om livet føles som et totalt kaos, kan det også føles helt riktig og godt å synge med på en lett og ledig «nanana» i refrenget».

Musikkvideo til låten slippes samme dag.

Hør "Down To The Water" HER

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Legenden Mark Knopfler ute med nytt album12.4.2024 10:42:53 CEST | Pressemelding

Mark Knopfler er i dag ute med sitt tiende solostudioalbum One Deep River. Albumet inneholder 12 nye låter med hans klassiske gitarspill, poetiske fortellertekster og varme Geordie-vokaltone. Tittelsporet One Deep River gjenspeiler Knopflers dype hengivenhet for elven som renner gjennom hans barndomsby Newcastle. "Crossing the Tyne is always on your mind. It's what you were doing when you were leaving as a youngster and that feeling is always the same every time you do it. You're heading out or you're coming back, and it just connects with your childhood. The power of it doesn't go away", sier Knopfler. One Deep River byr på Knopfler-klassikere hvor han har hentet inspirasjon fra blues, folk, og rock. Albumet ble produsert av Knopfler og hans mangeårige samarbeidspartner Guy Fletcher og ble spilt inn i hans eget British Grove Studios i London.

Dagny slipper Strawberry Dream; siste smakebit før album!11.4.2024 09:57:53 CEST | Pressemelding

Lytt til ‘Strawberry Dream’ her: https://Dagny.lnk.to/StrawberryDream Samtidig som popsensasjonen Dagny er på Europturné slipper hun i dag låten ‘’Strawberry Dream’’, som er siste drypp før hennes neste album ELLE ser dagens lys. ELLE vil inneholde 8 spor, inkludert tidligere utgitte låter som "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)", "Ray-Bans" - samt "Strawberry Dream". Å følge opp den suksessen til hennes kritikerroste debutalbum "Strangers / Lovers" var en stor oppgave. Aldri redd for å ta en dristig tilnærming, begynte et forlokkende konsept å ta form, som ville tillate Dagny å bearbeide følelsene sine samtidig som hun bevarte sin kreative frihet. Etter å ha rundet av 2023 med et fullsatt Oslo Spektrum står nå ELLE for tur - den første delen i en trilogi av mini-album, som representerer overdrevne sider av Dagny sine unike personlighetstrekk og samtidig beholder friheten til å utforske ulike sounds. ELLE er en håpefull og håpløs romantiker, men har samtidig en tydelig s

Billie Eilish annonserer nytt album8.4.2024 18:03:18 CEST | Pressemelding

Billie Eilish har i dag avslørt at hun kommer med nytt album på selveste 17. mai. Det nye albumet har fått tittelen HIT ME HARD AND SOFT og blir hennes tredje i rekkken. Albumet er en mangfoldig og sammenhengende samling av sanger som ideelt lyttes til i sin helhet fra begynnelse til slutt. HIT ME HARD AND SOFT gjør akkurat som tittelen tilsier: treffer deg hardt og mykt både lyrisk og lydmessig og tar deg med på en reiser gjennom et enormt og vidstrakt lydlandskap hvor man fordypes inn i et fullt spekter av følelser. Igjen har hun teamet opp med FINNEAS, bror og mangeårige samarbeidspartner, som også har produserte albumet. Billie fortsetter innsatsen for å minimere avfall og bekjempe klimaendringer og benytter 100 % resirkulerbare materialer til de fysiske formatene som slippes i fire forskjellige varianter.

Vinnere av Spellemann 2023 - fra Universal Music5.4.2024 10:49:22 CEST | Pressemelding

I går kveld gikk Spellemann 2023 av stabelen og vi er stolte av å kunne presentere følgende vinnere for låter de har gitt ut på distribusjon hos Universal Music. Vi gratulerer alle vinnere! UNDERGRUNN UNDERGRUNN stakk av med kveldens gjeveste pris, Årets Spellemann. UNDERGRUNN har satt et tydelig preg på den norske musikkscenen med albumene UNDERGRUNN og Egoland. På tampen av året solgte de ut Oslo Spektrum hele to (!) ganger. Cezinando Cezinando sikret seg to priser i kategoriene Pop og Årets Tekstforfatter for albumet Sprengkulde, som er utgitt via distribusjon hos Universal Music. Helt siden gjennombruddet i 2017 med "Håper du har plass", har Cezinando sikret sin posisjon som en av Norges mest spilte artister. Carina Dahl Carina Dahl vant sin første Spellemann da hun stakk av med pris i kategorien Festmusikk. Carina hadde et travelt fjorår med over 50 spillejobber, og i tillegg hadde hun hennes beste år med plasseringer på den norske topplista. Carina Dahl gir ut musikk distribuert

Ny musikk fra Astrid S, Imagine Dragons, Glass Animals, Chappel Roan samt album fra Conan Gray!5.4.2024 10:44:44 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper nær låt om vennskap: “Oh Emma” Imagine Dragons er tilbake med “Eyes Closed”. Låten er en god blanding av alternativ, rap, elektronisk og rock og frontmann Dan Reynolds sier selv; “After taking some time off the road and spending time catching up with family and loved ones, I finally have felt the desire to go back to the sonic places that originally brought me the most joy, but with a new outlook and mentality. The world looks much different after being a band for more than a decade. But some things will always remain the same. It’s finding that right balance of nostalgia and freshness that brings me the most joy in the studio. We had a lot of fun making this one and hope you enjoy it too”. Se musikkvideo HER. Med fenomenet “Heat Waves”, som har over 7 milliarder streams, er den britiske kvartetten Glass Animals tilbake med “Creatures in Heaven”. Låten omhandler et intenst vennskap som tok slutt for tidlig og blir å finne på deres fjerde album, I Love You So F***ing Mu