The Voice-vinner Maria Engås Halsne slipper debutsingelen «Down To The Water»!

Maria Engås Halsne fra Ålesund gikk seirende ut av The Voice: Norges Beste Stemme i 2019, og nå er hun klar for å slippe debutsingelen «Down To The Water» 22. Mai!

Maria ønsker at musikken hennes kan treffe hjerter og skape følelser, og liker best når musikken blir til underveis i låtskriverprosessen. «Mitt største ønske er å lage musikk som folk kan kjenne seg igjen i og som kan bety noe for andre».

Hennes største interesse er mennesker, hvordan vi alle tenker, føler og opplever livet, noe som også er et gjennomgående tema i musikken hennes. Maria liker at det hun formidler er i sentrum og ikke henne selv, hun er musikalsk av natur og har hatt musikkutdanning i både piano og sang på kulturskolen i Ålesund. Allsidigheten hennes i både i uttrykk og musikalitet, gjenspeiler seg i musikksmaken hennes. Hun snublet inn i popmusikken, gjennom The Voice, der har hun kost seg hvert sekund, og erfaringene hun fikk der har gjort at hun nå har store drømmer om en suksessfull musikkarriere.

Dette har Maria selv å si om låten:
«Down To The Water-sangen ble til fra scratch i session sammen med Ronny. Jeg hadde lyst til å skrive noe ærlig om livet, oppmuntre og spre glede, rett og slett. Det resulterte i en låt som virkelig bare kommer rett fra hjertet mitt. Helt ærlig, så har jeg ikke selv opplevd de der aller tyngste tingene livet kan slenge etter oss. Men jeg har venner og folk jeg er glad i som opplever, og har opplevd, akkurat de tingene. Så dette er en låt både til deg som går gjennom kaoset selv, og til deg som ønsker å være der i for andre. Håper låta kan bringe glede og kjærlighet. Jeg ser for meg at kjærligheten har to sider. Den stille, det lille lyset som fortsetter å brenne selv om alt annet er mørkt, og den sterke kraften - havet som hensynsløst bryter inn mot land. Sorgen og smerten skal ikke fortrenges, men den skal heller ikke få ha total kontroll over oss. La andres kjærlighet få slippe inn. Paradokset med glede midt i smerten, kontrasten mellom lyset og mørket - det ønsker jeg å få fram på en eller annen måte. Selv om livet føles som et totalt kaos, kan det også føles helt riktig og godt å synge med på en lett og ledig «nanana» i refrenget».

Musikkvideo til låten slippes samme dag.

Hør "Down To The Water" HER

Ny musikk fra Snow Boyz, Seeb x Julie Bergan, Pop Smoke, Kanye West, Tone Damli, Paul Weller med flere3.7.2020 11:42:13 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/snow-boyz-kjoler-deg-ned-med-iskald-ny-singel-elsker-meg?publisherId=6987388&releaseId=17888424 Snow Boyz kjøler deg ned med iskald ny singel "Elsker Meg" Seeb x Julie Bergan: “Don’t You Wanna Play?” https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/etterlengtet-debutalbum-fra-fenomenet-pop-smoke-er-na-klart?publisherId=6987388&releaseId=17888569 Etterlengtet debutalbum fra fenomenet Pop Smoke er nå klart Tirsdag denne uken overrasket Kanye West fansen med en ny låt og video. “Wash Us In the Blood” (feat. Travis Scott) er mikset av legendariske Dr Dre. Den anerkjente kunstneren Arthur Jafa har regissert musikkvideoen og står bak artwork. Se musikkvideoen her. “Wash Us In The Blood” er første låt fra West sitt tiende kommende soloalbum; God’s Country. Astrid S slipper nå en akustisk versjon av sin nyeste singel; "Dance Dance Dance Acoustic". Låten akkompagneres av en video, se her. DuVet er en rap-duo basert i Oslo som består av to unge talenter, N

Seeb x Julie Bergan: “Don’t You Wanna Play?”3.7.2020 11:19:46 CESTPressemelding

Med låter som “https://open.spotify.com/track/73WJ6rYbtFi0Z2T4hPS1iN?si=-M4qmLv7RweRHpH2NUi4Rg Drink About”, “Rich Love” og “Breathe”, har Seeb klart å oppnå stor suksess internasjonalt med milliarder av streams over alle platformer. Med en av verdens mest streamede låter i katalogen, en remiks av Mike Posners «I Took A Pill In Ibiza», setter Seeb nå kursen for album-slipp, og i den forbindelse slipper de singelen "https://open.spotify.com/album/3i5KKkquh96MJz4IbA96IO?si=i4w-3zcbSk6_h9aqt_KK0g Don’t You Wanna Play?” sammen med Julie Bergan. Den norske duoen, bestående av Simen Eriksrud og Espen Berg, har fått milliarder av streams fordelt over alle plattformer, og nå tar de signaturblandingen av melankoli og eufori, dansemusikk med en menneskelig sensibilitet, til neste nivå og nedover på en mer gjennomtenkt og kunstnerisk vei. "Vi prøvde å gjenoppdage grunnen til at vi gjør dette", mimrer Espen. “Vi ønsket å gjøre noe som føles mer riktig for oss selv, ved å følge de musikalske instin

Etterlengtet debutalbum fra fenomenet Pop Smoke er nå klart3.7.2020 10:36:04 CESTPressemelding

Pop Smoke var en av USAs mest spennende nykommere innen drillbølgen som blomstret opp i New York de siste årene. Undergrunnsfenomenet etterlot sin stadig voksende fanskare i sorg da han gikk bort tidligere i år, bare 20 år gammel. Før han gikk bort var stjerneskuddet i ferd med å fullføre sitt debutalbum. Shoot For The Stars, Aim For The Moon er nå klart, med en stjernespekket gjesteliste med bidrag fra blant andre DaBaby, Lil Baby, Quavo, 50 Cent, Roddy Rich, Swae Lee og Future. Hør albumet HER! Albumet inneholder 19 låter, inkludert den tidligere utgitte smashen "Dior" og ”Make It Rain” med Rowdy Rebel. Tidligere i år lanserte Bashar "Pop Smoke" Jackson "Shoot For The Stars Foundation" som skal støtte, oppløfte og inspirere ungdommen. Stiftelsen, som ledes av hans mor, skal videreføre Pop Smokes visjon og bidra med ressurser til å hjelpe ungdom rundt omkring i verden med å realisere sine drømmer. Om slippet uttalte labelsjef Steven Victor tidligere i våres: “Music is the tool of revo

Snow Boyz kjøler deg ned med iskald ny singel "Elsker Meg"3.7.2020 09:30:00 CESTPressemelding

"Elsker meg" er årets første låt ut fra de energiske brødrene Snow Boyz, og er den første av en rekke nye låter som slippes utover høsten. "Elsker Meg" handler om forholdet Snow Boyz har til kvinner, hvordan de bryr seg og elsker dem - så lenge de elsker dem tilbake. Låten er skrevet og produsert i samarbeid med hitmakerne HEF og HÅWK. HØR SNOW BOYZ - "ELSKER MEG" HER Brødrene Rafael og Paulo Domingos alias Wavy Marley og $k!p utgjør hiphop duoen Snow Boyz. Etter duoen ble dannet i 2009, har de sammen herjet live scenen i Oslo i flere år med en energibombe av et show! Snow Boyz har vist seg å være blant de mest allsidige og oppfinnsomme artistene vi har i Norge i dag, og beveger seg uanstrengt mellom sjangre som rap, afropop og trap. Diversiteten strekker seg fra gatehits som låta "42" til dansbare fengende låter med ZadeKing, Myra og Morgan Sulele. I 2019 slapp Snow Boyz debutalbumet “Hvitt” og var samme år feature på albumet til Arif med låta "Waanderland".