The Voice-vinner Maria Engås Halsne slipper debutsingelen «Down To The Water»!

Maria Engås Halsne fra Ålesund gikk seirende ut av The Voice: Norges Beste Stemme i 2019, og nå er hun klar for å slippe debutsingelen «Down To The Water» 22. Mai!

Maria ønsker at musikken hennes kan treffe hjerter og skape følelser, og liker best når musikken blir til underveis i låtskriverprosessen. «Mitt største ønske er å lage musikk som folk kan kjenne seg igjen i og som kan bety noe for andre».

Hennes største interesse er mennesker, hvordan vi alle tenker, føler og opplever livet, noe som også er et gjennomgående tema i musikken hennes. Maria liker at det hun formidler er i sentrum og ikke henne selv, hun er musikalsk av natur og har hatt musikkutdanning i både piano og sang på kulturskolen i Ålesund. Allsidigheten hennes i både i uttrykk og musikalitet, gjenspeiler seg i musikksmaken hennes. Hun snublet inn i popmusikken, gjennom The Voice, der har hun kost seg hvert sekund, og erfaringene hun fikk der har gjort at hun nå har store drømmer om en suksessfull musikkarriere.

Dette har Maria selv å si om låten:
«Down To The Water-sangen ble til fra scratch i session sammen med Ronny. Jeg hadde lyst til å skrive noe ærlig om livet, oppmuntre og spre glede, rett og slett. Det resulterte i en låt som virkelig bare kommer rett fra hjertet mitt. Helt ærlig, så har jeg ikke selv opplevd de der aller tyngste tingene livet kan slenge etter oss. Men jeg har venner og folk jeg er glad i som opplever, og har opplevd, akkurat de tingene. Så dette er en låt både til deg som går gjennom kaoset selv, og til deg som ønsker å være der i for andre. Håper låta kan bringe glede og kjærlighet. Jeg ser for meg at kjærligheten har to sider. Den stille, det lille lyset som fortsetter å brenne selv om alt annet er mørkt, og den sterke kraften - havet som hensynsløst bryter inn mot land. Sorgen og smerten skal ikke fortrenges, men den skal heller ikke få ha total kontroll over oss. La andres kjærlighet få slippe inn. Paradokset med glede midt i smerten, kontrasten mellom lyset og mørket - det ønsker jeg å få fram på en eller annen måte. Selv om livet føles som et totalt kaos, kan det også føles helt riktig og godt å synge med på en lett og ledig «nanana» i refrenget».

Musikkvideo til låten slippes samme dag.

Hør "Down To The Water" HER

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/el-papi-har-fatt-med-seg-hele-norges-tix-igjen-og-igjen?publisherId=6987388&releaseId=17889871 El Papi har fått med seg hele Norges TIX – "Igjen Og Igjen" https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/united-stage-copenhagen-music-lanserer-united-stage-group-nordens-ledende-bookingbyra?publisherId=6987388&releaseId=17889872 United Stage & Copenhagen Music lanserer United Stage Group, Nordens ledende bookingbyrå. I dag slippes låten "Smile", et samarbeid mellom Juice WRLD og The Weeknd. I 2019 tweetet Juice WRLD at han og The Weeknd burde lage en låt sammen, nå er resultatet her. Låten følger opp Juice WRLDs album, Legends Never Die, som gikk rett til førsteplass i Norge. Dette er også første nye musikk fra superstjernen The Weeknd siden albumet After Hours, som toppet den norske albumlisten i 11 uker, og nærmer seg hele 55 millioner streams i Norge. Den australske superstjernen Keith Urban er ute med enda en låt fra hans kommende album The Speed

El Papi har fått med seg hele Norges TIX – Igjen Og Igjen7.8.2020 09:15:00 CESTPressemelding

Etter å ha sluppet årets mest streamede norskspråklige låt ‘Sykepleierinnen’ (3. plass Norge) fulgte El Papi opp med ‘Midsommarnatt’ som gikk rett inn i top 50 i både Norge og Sverige. Nå kommer han med en ny sang og har for første gang i samarbeid med en annen artist; hele Norges TIX! Sammen har de laget en fengende sensommerlåt i en roligere stil enn tidligere sanger, som passer like godt i øret på bussen som på vors. - «Helt siden jeg slapp Midsommarnatt har jeg hatt lyst til å lage en litt roligere låt, og endelig kan jeg vise dere resultatet. Utrolig takknemlig for at TIX ville bli med på å lage denne låten, oss to sammen er sterke.» - El Papi HØR EL PAPI FEAT: TIX - "IGJEN OG IGJEN" HER - «Allsang og god stemning er det vi er best på, så dette var et veldig naturlig samarbeid. Jeg gleder meg til å vise den til hele Norge!» - TIX El Papi har markert seg som en av de raskeste voksende artistene i Norge med over 85 millioner streams og over 13 000 følgere på instagram på litt over 2

UNITED STAGE & COPENHAGEN MUSIC LANSERER UNITED STAGE GROUP, NORDENS LEDENDE BOOKINGBYRÅ6.8.2020 11:22:22 CESTPressemelding

De tre nordiske bookingbyråene United Stage Sverige, United Stage Norge og Copenhagen Music, annonserer i dag en strategisk sammenslåing; United Stage Group - en nordisk liveplattform for etablerte og up-and-coming artister. United Stage representerer i dag nærmere 250 norske og svenske artister. De står bak mer enn 3 000 arrangementer i året og har navn som Lars Winnerbäck, Darin, Melissa Horn, bob hund, Smith & Thell, CC Cowboys, Jaa9 & OnklP, Morgan Sulele med flere i stallen. I tillegg til sin virksomhet som agent, turnéprodusent og konsertarrangør, har United Stage management for mer enn 20 artister samt årlig gjennomføring av en rekke større bedriftsarrangementer. Fusjonen mellom United Stage og Copenhagen Music åpner endelig opp for et sømløst liveoppsett på tvers av de nordiske landene. President og grunnlegger av United Stage AB, Anders Larsson, forklarer: “Hos United Stage har vi en enkel filosofi som vi har støttet oss til siden begynnelsen. Vi tror på magien som oppstår i m

Kjærlighet for Sigrid Undset - S1sco teamer opp med Yomi31.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha skapt bølger og satt navnet sitt på kartet med “Versace Medusa” som nylig rundet en million avspillinger på Spotify, “San Siro”, “Paco Rabanne” og sist med NALO på “Capoeira”, returnerer den mystiske Stovnergutten i dag med “Sigrid Undset”. På laget har han fått med seg enda en Stovnergutt og kompis, Yomi. - "Yomi er min lillebror fra hooden! Det var ikke et spørsmål at vi måtte i studio sammen, men heller snakk om riktig tidspunkt. Under locked-down perioden tok vi en session med Pacify og klarte å lage «Sigrid Undset». Låta handler om kjærligheten for Sigrid. En ærlig og reflektert banger. "Mens de tenkte på designers og tråkket i Chanel, putta hodet mitt i alt for å paye mammas gjeld" - S1sco HØR "SIGRID UNDSET" HER - “Som man hører i sangen så møtte jeg S1sco når jeg var 10. Når jeg først hørte at han drev med musikk var det bare et spørsmål om tid før vi skulle lage noe. Det du hører på nå er lyden av Stovner. Stovnersound. SS” - Yomi Om S1sco: 21-åringen fra Stovner, s

CLMD slipper sommerlåten "Sailboat"!31.7.2020 08:00:00 CESTPressemelding

CLMD hadde et fantastisk 2019 da han slapp fjorårets store hit «DANCE» som nå har bikket imponerende 45 millioner streams i Spotify. Med en katalog bestående av hits som «Trouble», «DANCE» og «Be Happy» har han blitt omtalt som ‘‘Norway's Finest’’ av den legendariske DJ-en og radioverten Pete Tong fra BBC Radio 1. CLMD er et levende bevis på at ingenting trumfer hardt arbeid og stadig utvikling, og at han selv ti år etter debuten kan være relevant hver eneste fredag og lørdag, år etter år. Nå er han aktuell med låta «Sailboat» som slippes 31. juli. CLMD sier følgende om låta: «Sailboat» fanger følelsen du får når du vet at du har møtt den rette! Hvordan en person kan få deg til å føle deg fri og uthvilt som en seilbåt på havet på en perfekt sommerdag». Bak artistnavnet CLMD finner vi Martin Danielle, og han har i takt med suksessen blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet. Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra

Taylor Swift overrasket alle med nytt album24.7.2020 16:05:01 CESTPressemelding

Taylor Swift overrasket i dag fansen med albumet «folklore», som er hennes åttende studioalbum så langt. Albumet består av 16 spor, er skrevet og spilt inn under karantene, og er produsert av Aaron Dessner (The National) og Jack Antonoff (Bleachers, Fun). Swift skriver dette om sitt nye album på Twitter: “In isolation my imagination has run wild and this album is the result. I’ve told these stories to the best of my ability with all the love, wonder, and whimsy they deserve. Now it’s up to you to pass them down. folklore is out now.” Taylor Swift Taylor Swift slapp også en video til albumsporet «cardigan», som hun har regissert selv. Bon Iver er med som albumets eneste featureartist, på den nydelige låten exile.