The Sleepends sitt debutalbum er ute nå

The Sleepends er Hågen Rørmark og Jørn Christensen. Foto: Geir Molden

I dag slipper The Sleepends endelig sitt selvtitulerte debutalbum digitalt og på vinyl. Du har kanskje allerede fått med deg den første singelen som ble sluppet i 2018, «Time Stand Still». Nå får du ytterligere ti nydelige låter fra denne duoen.

The Sleepends består av Hågen Rørmark og Jørn Christensen. De møttes første gang på 90-tallet i Rodeløkka studio i Oslo; Jørn i rollen som produsent, og Hågen som en ung, energisk rocker. Det viste seg å være begynnelsen på et langt og godt vennskap på tvers av landegrenser og store verdenshav, ettersom Hågen hele tiden har flyttet rundt mellom Norge, England og USA.

Hør The Sleepends i sin helhet her!

I 2002 sendte Jørn en låtskisse til Hågen som da bodde i LA, og spurte om han kunne tenke seg å skrive en tekst og utvikle dette til en ferdig sang. Slik ble duoens første låt «Watching Rain» til, som satte tonen for et musikalsk landskap og retning de begge identifiserte seg med. Slik fortsatte de å sende låter mellom seg over Atlanteren. 17 år senere var alle låtene til The Sleepends var klare.

Musikalsk er The Sleepends forankret i 60- og 70-tallet, med stor vekt på atmosfære og stemning. Begge bidrar som komponister og produsenter, noe som gir albumet et variert, men helhetlig uttrykk, basert på fellesnevnere i Hågens og Jørns musikalske verden.

The Sleepends er Hågen Rørmark og Jørn Christensen. Foto: Geir Molden
Artwork for The Sleepends.
The Sleepends i 1995. Foto: Agnete Brun

Magne Furuholmen-kunstverk solgt til 200 fans11.10.2019 14:05:32 CESTPressemelding

I forbindelse med hans kommende tredje soloalbum, White Xmas Lies, lagde Magne Furuholmen et kunstverk som i dag ble forhåndssolgt til fans over hele verden. Dette kunstverket har blitt delt opp i 200 deler som fordeles på like mange vinylutgaver av albumet, som slippes 25. oktober på Drabant Music. Denne svært limiterte "art-edition"-utgaven ble solgt ut på et blunk. Verket er utformet i Furuholmens typografiske signaturstil - hvordan det ble laget kan du få et innblikk i her. Som tittelen tilsier er White Xmas Lies et noe annerledes julealbum. Det er et melankolsk vinter-album med julen i fokus bestående av 15 nye original-låter skrevet av Furuholmen, pluss to ganske overraskende cover-låter. Han har her ønsket å lage et album som en motvekt til den glatte og intetsigende julemusikken som pøses ut hvert år, i en tilsynelatende uendelig strøm av dårlige versjoner av eksisterende julelåter. – Jeg skammer meg egentlig over å være en del av en type julefeiring som etterhvert ser ut til å

Inge Bremnes er ute med «Meire vi»11.10.2019 09:35:37 CESTPressemelding

Etter tre singler, en EP og to utgitte album føler jeg at jeg virkelig har funnet en flyt i måten jeg vil lage musikk på, sier Inge Bremnes. Nå er han klar for å gi deg mer med singelen «Meire vi», som er ute nå. Hør singelen her! Det er noe med det å kjenne at man har et slags mønster, en oppskrift, og at musikken nesten skriver seg selv. Det er nøyaktig når dette skjer at det er på tide å kaste den gamle oppskriften rett ut av vinduet og begynne på nytt. Dette er begynnelsen på en endring i mitt musikalske uttrykk. Jeg har alltid vært inspirert av elektronisk musikk, soul, hip-hop og R&B. Det skinner nok mer gjennom i den nye musikken som kommer, men likevel er denne musikken like mye meg. «Meire vi» er en låt om forventninger som møter realitet. Skuffelsen som oppstår, frykten for at den skal synes og redselen for alt det som blir synlig. Jeg håper den faller i smak.

Magne Furuholmen er ute med andre singel fra kommende album4.10.2019 09:52:12 CESTPressemelding

I dag slipper Magne Furuholmen singelen «The Light We Lost». Denne gangen handler det om å forsone seg med forandring, og om å slippe taket i den hvite sorgen. Sorgen over alt det man ikke fikk. Hør singelen her! «The Light We Lost» er årets andre singel fra Furuholmen, og følger «This Is Now America», som ble hyllet av Coldplay i sosiale medier, der de skrev «A great song by one of our heroes». Ifølge Furuholmen selv er «The Light We Lost» en oppfordring til å ikke la selvmedlidenhet få lov til å bli en rustning mot sårbarheten, men heller se poesien i alt det tapte og omfavne det bittersøte uten å dyrke det. Vi kan også med glede melde at dette er den andre singelen fra Furuholmens nye soloalbum, White Xmas Lies. – «The Light We Lost» ble, i likhet med resten av de 15 original-låtene på denne kommende juleplata, ironisk nok skrevet i løpet av sommer-turnéen med a-ha i 2018, forteller han. – Tanken var å redefinere hva en juleplate kunne tenkes å inneholde - og frigjøre juleplate-kons

Michael Krohn er ute med albumet Varme dager27.9.2019 10:01:41 CESTPressemelding

Norges ypperste rockelegende, Michael Krohn, har covret det klassiske albumet Varme dager fra livsprosjektet Raga Rockers. Det er ute på Drabant Music nå! Hør Varme dager her! Michael Krohn følger fjorårets utgivelse av Søvnløse netter - et album der han nytolket ikoniske låter fra hele hans karriere - med å gjøre det samme med Raga Rockers’ Varme dager. Her finnes med andre ord spennende nyversjoner av «Morgenraga», «Litt av en gjeng», «Radiator», og selvsagt resten av albumet. Mer om det fra sjefen sjøl her: – I kjølvannet av Søvnløse netter fikk jeg for meg at jeg hadde lyst til å ta tak i låter fra gamle dager og lage nye versjoner av dem. Først og fremst for min egen fornøyelses skyld, siden jeg elsker å være i studio, men også for at det kan være av interesse for blodfans og samlere. Så her foreligger i første omgang albumet Varme dager i sin helhet, sier Krohn, og legger til: – Jeg har kuttet til beinet og utelatt synter og saksofoner, så bortsett fra mellotron på et par låter e