«Teslabjørn» med instruksjonsvideoer til Xpeng G3

De aller første Xpeng G3 er rett ved å bli levert ut til norske bilkunder. Og det er ingen ringere enn Bjørn Nyland, bedre kjent som Teslabjørn som skal introdusere kundene til bilens funksjoner og finesser.

Foto: Hung Pham

Når du kjøper en ny bil, er det normalt at selgeren gir nybilkjøperen en introduksjon til bilen ved overlevering. Importøren bak Xpeng har valgt en annen løsning, der kundene heller får med seg en ferdig innspilt introduksjonsfilm.

- Det er alltid mye spenning involvert når man overtar en ny bil, og ikke så lett å få med seg alle gode råd som selgeren gir deg sammen med bilnøklene. Alle som selger en bil ønsker jo å gi så mange gode tips og triks som mulig før man slipper kunden ut på veien, men det kan bli veldig mye å huske på i et stresset øyeblikk, sier Espen Strømme, daglig leder i importøren Zero Emission Mobility AS.

Det er selveste Bjørn Nyland, også kjent som «Teslabjørn» som gjør introduksjonene. Bjørn er blant Norges største YouTubere, med over 200.000 følgere og 2 millioner månedlige avspillinger over hele verden. Nyland er anerkjent som en av våre mest profilerte eksperter på elbiler, og har følgere fra alle deler av verden.

- Selv om Xpeng ennå ikke er så kjent blant nordmenn flest, ble merket tidlig lagt merke til av alle bilinteresserte verden over. Bjørn viste tidlig interesse for Xpeng, og vi lot ham få teste den første bilen vi fikk til Norge. Hans tilbakemeldinger var veldig verdifulle både for oss og fabrikken. Han satt seg til og med inn i funksjoner vi ikke var klar over fantes i bilen, sier Espen Strømme.

Blant funksjonene Nyland introduserer kundene til er oppsett av skjermene i cockpiten, bruk av blåtann, kamerafunksjoner og Xpilot, som er samlebetegnelsen på de avanserte førerassistentene i Xpeng. I tillegg viser Nyland frem en rekke praktiske tips og triks som ellers ikke er like lette å oppdage.

- Bjørn kjenner bilkundene bedre enn de fleste, han har stor teknisk interesse og tillegg kan han forklare avansert teknikk på en enkel måte. Selv om Xpengs biler er meget enkle i bruk, er det også mange triks og innstillinger som kan gi deg enda mer glede av bilen, sier Strømme.

Xpeng G3 har fått en veldig bra mottakelse i Norge, og blant annet blitt nominert til Årets bil 2021 og kåret av NAF til ett av de ti beste bilkjøpene akkurat nå.

- Bilbransjen er gammeldags, og det er et mål for oss å gjøre kundeopplevelsen enklere. Derfor har vi jobbet mye med å lage det vi selv mener er Norges enkleste bilkonfigurator på nettet. Vi leverer også bilene hjem til de kundene som ønsker det. Mange bruker også YouTube aktivt for å lære mer om bilen sin, og i takt med at Xpengs biler blir oppgradert vil vi helt sikkert produsere flere filmer som informerer kundene om oppdateringene, sier Espen Strømme.

Filmen til Bjørn Nyland ligger på YouTube i både norsk og engelsk versjon. Bjørn har hatt full redaksjonell frihet i å presentere Xpeng G3.

Informasjon, vennligst kontakt:

Espen Strømme, Daglig leder i Zero Emission Mobility AS.

Foto: Hung Pham