Terranets patenterade VoxelFlow™ sensorteknologi visas upp vid STARTUP AUTOBAHN i gemensam presentation med Mercedes-Benz.

Den revolutionerande tekniken adresserar säkerhet för AV- och ADAS genom en patenterad och uppkopplad 3D-sensorteknologi.

Lund, Sverige, 25 februari 2021 - Terranet AB (Terranet / företaget), (Nasdaq: TERRNT-B.ST), bakom den patenterade programvaran VoxelFlow, visade framgångsrikt upp sin revolutionerande sensorteknologi på STARTUP AUTOBAHN, i en gemensam presentation med Mercedes-Benz. VoxelFlow™ kommer kunna bidra till att autonoma fordon (AD) och fordon med avancerade förarstöd (ADAS) blixtsnabbt och precist kan förstå och definiera en levande varelse i en radie på upp till 40 meter runt bilen, det område där flest olyckor sker.

På STARTUP AUTOBAHN visade Terranet hur 3D-tekniken, VoxelFlow ™ skannar av ett område och reagerar på tre millisekunder. I det gemensamma projektet mellan Mercedes-Benz och Terranet matas VoxelFlow ™ sensordata in i ett säkerhetslager för Mercedes-Benz navigationssystem "LiveMap", som därmed kan uppdateras i realtid. Tillsammans kan de två teknikerna uppfatta rörliga föremål dynamiskt i närheten av fordonet, i kombination med att läsa av historisk data om en plats. I slutändan ämnar partnerskapet mellan Terranet och Mercedes-Benz att drastiskt förbättra den totala navigationsupplevelsen och göra våra vägar säkrare.

VoxelFlow™ möjliggör för AD/ADAS-fordon att uppfatta världen i 3D-voxlar, en skarp kontrast till dagens 2D-pixelbaserade bildsystem. För närvarande bearbetar VoxelFlow™ upp till 250 000 voxels per sekund. I slutet av 2021 förväntar sig Terranet att den banbrytande sensorteknologin kommer att kunna bearbeta över en miljon voxlar. Med tekniken kan autonoma fordon ges en möjlighet att navigera på våra vägar med hjälp av 3D-datapunkter.

Ambitionen är att tekniken ska bli en branschstandard där VoxelFlow™ drastiskt kan förbättra förutsättningarna för befintliga radar-, lidar- och kamerasystem, som har utmaningar i att förstå vad som rör sig runt bilen tillräckligt snabbt, samt vars förutsättningar begränsas utifrån väderlek.

”Skandinavien har en etablerad roll när det gäller att föra världsrevolutionerande säkerhetsåtgärder till fordonsindustrin och Terranet är stolta över att förvalta det arvet vidare med vår VoxelFlow-teknik." säger Terranets vd, Pär-Olof Johannesson.

”Vägrelaterade incidenter är den åttonde ledande dödsorsaken globalt. Vi kommer inte att minska den skrämmande statistiken genom att endast fortsätta använda befintlig laserteknik som är lämplig för långdistans användning och hoppas att vi kan "få det att fungera" på det genomsnittliga fordonet. Om fordonsindustrin vill börja ta säkerheten på allvar måste de omfamna 3D-visionen och teknik som är specifikt utformad för trafiken.”

VoxelFlow™ består av tre eventkameror och en laser scanner i rörelse, vars samtliga punkter använder triangulering för att generera en 3D-bild inom nanosekunder. Systemet kan upptäcka, spåra och följa 3D-bilden, samt specificera hastighet, riktning och position. VoxelFlow™ minskar reaktionssträckan från sex meter till tolv centimeter och blir därmed tio gånger snabbare än befintlig teknik. Genom att avsevärt minska reaktionstiden och ge en omedelbar omvärldsbild runt fordonet, kommer VoxelFlow™ att säkerställa säkerheten för våra vägar.

Där nuvarande kamera eller laserteknik utsätts för fördröjningar i latens eller brister i bildkvalitén skapar VoxelFlow™ högupplösta bilder med låg latens och rör sig bortom pixlar för att reflektera världen i voxlar. Sensortekniken är utformad för AD/ADAS-fordon, som med låg latens definierar och följer en person inom 30-40 meter, tekniken reducerar reaktionssträckan. Vidare fungerar VoxelFlow™ bra i alla former av väder och under alla ljusförhållanden.

Om Terranet
Terranet utvecklar programvara för radiobaserade lösningar och tredimensionell bildanalys för avancerade förarstöd och autonoma fordon (ADAS och AV). I linje med Sveriges historia när det gäller att föra innovativa säkerhetsåtgärder till bilindustrin, är Terranet banbrytande genom säkerhetsteknik för ADAS- och AV-industrier med sitt huvudkontor i Lund, Sverige och dess kontor i Kiev, Ukraina och iStuttgart, Tyskland. Terranet Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (Nasdaq: TERRNT-B.ST). https://terranet.se/sv/

Video om VoxelFlow teknologin presenterad tillsammans med Mercedec-Benz LiveMap på Startup Autobahn: https://bit.ly/37GRK1J

För mer information vänligen kontakta:

Pär-Olof Johannesson, VD
parolof.johannesson@terranet.se

Michaela Berglund CMO
michaela.berglund@terranet.se

Mediekontakt:
Sam Aurilla
terranet@fischtankpr.com
FischTank PR

Mandalay Resources Corporation Announces Production and Sales Results for the First Quarter of 202113.4.2021 22:35:00 CEST | Press release

TORONTO, April 13, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation ("Mandalay" or the "Company") (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) announced today its production and sales results for the first quarter of 2021. First Quarter 2021 Production Highlights: Consolidated saleable gold equivalent production and sales of 28,676 and 28,218 ounces respectively;Consolidated 23,857 ounces of gold sold, highest quarterly amount since Q1 2018;15,458 ounces of saleable gold equivalent production at Costerfield, highest quarterly production result at Costerfield since Q2 2016; andCommenced trial processing of mineralized waste dump material at Cerro Bayo, producing 43,699 ounces of silver and 724 ounces of gold. Dominic Duffy, President and CEO of Mandalay, commented: “Mandalay Resources continued to build off the strong momentum generated in 2020 and delivered its sixth consecutive quarter of excellent operational results, further demonstrating the sustainability of the Company’s operational turnaroun

Stockwik completes a directed new share issue of approximately SEK 143 million13.4.2021 22:00:00 CEST | Press release

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION IN WHOLE OR IN PART, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA, NEW ZEALAND, HONG KONG, JAPAN, SINGAPORE, SOUTH AFRICA, SOUTH KOREA OR ANY OTHER JURISDICTION WHERE SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL OR WOULD REQUIRE REGISTRATION OR ANY OTHER MEASURES. PLEASE REFER TO IMPORTANT INFORMATION AT THE END OF THE PRESS RELEASE. Stockwik Förvaltning AB (publ) (”Stockwik” or the ”Company”) has, as communicated in the Company’s press release earlier today, resolved on a directed new share issue of 1,026,055 shares, corresponding to approximately SEK 143 million (the "Directed New Share Issue"). The subscription price of the shares in the Directed New Share Issue amounts to SEK 139 per share. A large number of Swedish and international institutional investors, including Handelsbanken Fonder and Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG, participated in the Directed New Share Issue which was heavily over-subscribed.

Stockwik genomför en riktad nyemission om cirka 143 miljoner kronor13.4.2021 22:00:00 CEST | Pressemelding

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA, NYA ZEELAND, HONGKONG, JAPAN, SINGAPORE, SYDAFRIKA, SYDKOREA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDANT OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION INTE SKULLE VARA FÖRENLIG MED TILLÄMPLIGA FÖRESKRIFTER ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER LIKNANDE ÅTGÄRDER. VÄNLIGEN SE VIKTIG INFORMATION I SLUTET AV PRESSMEDDELANDET. Stockwik Förvaltning AB (publ) (”Stockwik” eller ”Bolaget”) har, i enlighet med vad som offentliggjordes i Bolagets pressmeddelande tidigare idag, beslutat om en riktad nyemission av 1 026 055 aktier, motsvarande cirka 143 miljoner SEK (den ”Riktade Nyemissionen”). Teckningskursen för aktierna i den Riktade Nyemissionen uppgick till 139 kronor per aktie. Ett stort antal svenska och internationella institutionella investerare, däribland Handelsbanken Fonder och Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG, deltog i den Riktade Nyemissionen som var kraf

NEP’s Solution for Aurora, North One and Extreme E Tests Its Metal In Some of the World’s Harshest Conditions13.4.2021 19:21:56 CEST | Press release

SHOWCASING CUTTING EDGE TECHNOLOGY & SUSTAINABILITY WORKING TOGETHER LONDON, April 13, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Last weekend marked the first event for Extreme E, a new all-electric off-road racing series designed to highlight the climate crisis. NEP Group, the leading technical partner for content producers around the globe, worked with Extreme E and host broadcaster Aurora Media Worldwide and North One, to create a cutting-edge, sustainable broadcast solution that brought the first race, in AlUla, Saudi Arabia, into homes in 180 countries around the globe. Designed to mirror Extreme E’s goals of marrying the latest technology with sustainability and building solutions to meet the rigors of the world’s harshest conditions, NEP’s innovative broadcast services will be used by Aurora and North One at races in Senegal, Greenland, Brazil and Patagonia as the series continues. NEP’s complete end-to-end broadcast package includes a custom IP flypack, remote production solutions, crewing, sat