Terranet välkomnar ny interim CFO

Thomas Falkenberg tillträder som interims CFO på Terranet från och med den 1 december 2021. Thomas har en bakgrund från bland annat mediebranschen och kommer närmast från Bauer Media som CFO.

"Terranet välkomnar Thomas till bolaget och ser fram emot ett stärkt team som tillsammans kan fortsätta att utveckla och tydliggöra Terranets position som en marknadsledare inom aktiv fordonssäkerhet." säger vd för Terranet Pär-Olof Johannesson.

Johan Wångblad lämnar samtidigt sitt uppdrag som CFO på Terranet under vilken period bolaget tillförts nytt aktieägartillskott och stärkt sin kassa väsentligt.

Missa inte Terranets kapitalmarknadsdag den 6 december.
Evenemanget är både digitalt och fysiskt. För en fysisk biljett bokar du din plats till Stockholmsevenemanget här, ett begränsat antal platser finns tillgängliga: https://bit.ly/3mflryl
Adress: 7A Posthuset, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm Sweden
Varje presentation kommer även att sändas och distribueras live digitalt. Anmäl dig till det digitala eventet här: https://bit.ly/3B308UP

Om Terranet
Terranet (Nasdaq: TERRNT-B). Med visionen att rädda liv utvecklar Terranet sensorteknologi för kollisionsvarning i trafiken. Bolaget levererar mjukvara med tillämpningar för avancerat förarstöd och autonoma fordon. Bolaget var exklusivt utvalt till innovationsplattformen STARTUP AUTOBAHN i samarbete med Plug and Play vid två tillfällen under 2021. Företaget har verksamhet i Lund och Stuttgart. Terranet AB (publ) är listat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Läs mer på: www.terranet.se Du kan registrera dig för Terranets nyhetsbrev på www.terranet.se/for-investerare

För mer information:
Michaela Berglund
Executive VP
michaela.berglund@terranet.com
+ 46 703 370 346

Denna information är sådan information som Terranet AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 november 2021 kl.08.45 CET.

Utsedd Certified Adviser till Terranet AB är Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, ca@mangold.se

Intertrust and CSC agree on recommended all-cash offer of EUR 20.00 per share6.12.2021 07:15:00 CET | Press release

JOINT PRESS RELEASE This is a joint press release by Intertrust N.V. ("Intertrust" or the "Company") and Corporation Service Company ("CSC" or the "Offeror") pursuant to the provisions of Section 4, paragraphs 1 and 3, Section 5, paragraph 1 and Section 7, paragraph 4 of the Netherlands Decree in Public Takeover Bids (Besluit openbare biedingen Wft, the "Decree") in connection with the intended recommended public offer (the "Offer") by the Offeror for all the issued and outstanding ordinary shares in the capital of Intertrust. This announcement does not constitute an offer, or any solicitation of any offer, to buy or subscribe for any securities in Intertrust. Any offer will be made only by means of an offer memorandum (the "Offer Memorandum") approved by the AFM. This announcement is not for release, publication or distribution, in whole or in part, in or into, directly or indirectly, the United States, Canada and Japan. Intertrust and CSC agree on recommended all-cash offer of EUR 20

Results of EssilorLuxottica’s mandatory public offer for GrandVision shares6.12.2021 07:00:00 CET | Press release