Terranet är antaget till NVIDIAs acceleratorprogram

Terranet är antaget till NVIDIAs acceleratorprogram (NVIDIA Inception). Syftet är att få tillgång till expertis, resurser och nätverk när det gäller både inbäddad mjukvara och systemchip för VoxelFlow™.

NVIDIA är marknadsledande när det gäller att utveckla och tillverka moderkort (grafikprocessorer och GPU) för spelplattformar, integrerade kretsar för avancerat förarstöd till (ADAS) och autonoma fordon (AD) samt infotainment i bilar. NVIDIA har utvecklat en unik metodik för testsimulering och beslutstödssystem baserat på artificiell intelligens (AI) med djupinlärning för både självkörande fordon och robotautomation. NVIDIA samarbetar med majoriteten tillverkare och underleverantörer av elektronikkomponenter i bilindustrin.

Mercedes-Benz har sedan 2020 ett nära samarbete med NVIDIA baserat på deras systemchip - DRIVE som är konstruerat i syfte att understödja nästa generations självkörande fordon samt erbjuda en autopilot i världsklass. Volvo Cars använder NVIDIAs systemchip för deras kommande SUV-modeller i premiumsegmentet.

NVIDIAs systemchip har en enorm beräkningskraft (hundratals biljoner instruktioner per sekund). Processorförmågan gör att bilen kan hantera extrema datamängder från bildanalys- och kamerasensorer, därmed passande för VoxelFlow™ som utvecklas för aktiv säkerhet, avancerat förarstöd och autonom körning.

Att Terranet är invald till NVIDIA Inception är ett ytterligare bevis på att VoxelFlow™ teknologin har en potential i flera segment inom bilindustrin. Det innebär även att VoxelFlow™ kan vidareutvecklas i dialog med kunder och i ett nära samarbete med en marknadsledare av systemchip.

“NVIDIA Inception ger Terranet en unik möjlighet att arbeta med fordonsindustrin och utveckla skräddarsydd funktionalitet som bygger vidare på vår grundteknologi". säger Pär-Olof Johannesson, vd för Terranet. ”När vi fortsätter att förädla VoxelFlow™ ser vi att det tillämpas på ADAS och autonoma fordon på olika sätt. Det gäller även inom infotaiment (in-car entertainment) och VR (virtual reality) som är det affärsområde Terranets partner holoride adresserar. NVIDIA Inception ger oss tillgång till biltillverkare som behöver våra lösningar mest, vilket ytterligare säkerställer att vi utvecklar tekniken med rätt förutsättningar både i fråga om tillämpningar, prestanda, kvalitetskrav och driftsekonomi.”

I februari visades VoxelFlow™ upp vid Mercedes-Benz Startup Autobahn event. Teknologin har en revolutionerande potential att få ned olycksstatistiken med sin snabbhet och precision. Ambitionen för Terranet är att etablera VoxelFlow™ som en ny standard inom avancerat förarstöd och autonoma fordon. Terranet har tidigare kommunicerat att teknologin under året kommer att börja testas i fordon samt därvid uppnå en noggrannhet om en megavoxel (1 miljon voxel) per sekund.

För mer information om Terranet, vänligen kontakta:

Michaela Berglund, CMO

michaela.berglund@terranet.se

+46 723388288

Denna information är sådan information som TerraNet Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 maj 2021 kl 07.00 CET.

Utsedd Certified Adviser till TerraNet Holding AB är Mangold Fondkommission AB, +46 8-503 015 50, ca@mangold.se

Om Terranet
Terranet utvecklar mjukvara för radiobaserade lösningar och tredimensionell bildanalys för avancerat förarstöd och självkörande fordon (ADAS och AV). I linje med Sveriges historia när det gäller att föra innovativa säkerhetsåtgärder till bilindustrin, är Terranet banbrytande genom sin säkerhetsteknik VoxelFlow™ för ADAS- och AD industrier med sitt huvudkontor i Lund, Sverige samt kontor i Kiev, Ukraina och i Stuttgart, Tyskland. TerraNet Holding AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (Nasdaq: TERRNT-B.ST). Se mer information på www.terranet.se.

New Zolgensma data demonstrate age-appropriate development when used presymptomatically and rapid, clinically meaningful efficacy in symptomatic children, even those with severe SMA at baseline18.6.2021 18:30:00 CEST | Press release

All children (100%) treated presymptomatically in the SPR1NT two-copy cohort survived without respiratory or nutritional support, and sat independently for ≥30 seconds, most (11/14) within the WHO window of expected normal development The majority of children (82%) treated in STR1VE-EU achieved developmental motor milestones not observed in the natural history of SMA Type 1, including patients with more severe disease More than 1,200 patients have now been treated with Zolgensma globally across clinical trials, managed access programs, and in the commercial setting1 Basel, June 18, 2021– Novartis today announced data that reinforce the transformational benefit of Zolgensma® (onasemnogene abeparvovec), an essential, one-time treatment and the only gene therapy for spinal muscular atrophy (SMA). New late-breaker data from the completed two-copy cohort of the Phase 3 SPR1NT clinical trial demonstrate age-appropriate milestone development in presymptomatic children with SMA without respira

THIS NOTICE IS NOT INTENDED FOR PUBLICATION, ALLOCATION OR TRANSMISSION, IN PART OR WHOLLY, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA, HONG KONG, JAPAN, NEW ZEALAND, SINGAPORE, SOUTH AFRICA, OR ELSEWHERE THE DISCLOSURE OR TRANSMISSION OF THIS INFORMATION IS NOT ALLOWED. By a company announcement dated 04.06.2021, AS PRFoods (hereinafter "PRFoods") informed investors that it was conducting an issue of subordinated convertible notes, whereunder PRFoods is to issue up to 350 subordinated convertible notes, with the maximum aggregate nominal value of up to EUR 3,500,000, nominal value of EUR 10,000 per subordinated convertible note, interest rate of 7% per annum and maturity date on 01.10.2025 (hereinafter the “ConvertibleNotes”). The subscription period for the Convertible Notes ended on 14.06.2021. In course of the private placement, investors subscribed for 237 Convertible Notes, with the aggregate nominal value of EUR 2,370,000, i.e. for approximately 67% of the m

CONDITIONS FOR PURCHASES OF CORPORATE BONDS18.6.2021 16:20:00 CEST | Press release