Terapeutorganisasjoner tar avstand fra drapstrusler mot stortingsrepresentant

Gjennom oppslag på NRK sin nettside, er vi informert om at stortingsrepresentant Sveinung Stensland og hans familie er blitt drapstruet i anledning regjeringen sitt vedtak om merverdiavgift på alternativ behandling.

Undertegnede organisasjoner har brukt våre demokratiske rettigheter til å bekjempe dette vedtaket. At andre aktører, som vi hverken kjenner eller har kontakt med, har brukt trusler som setter andre sine liv i fare - er totalt uakseptabelt! Vi tar på det sterkeste avstand fra slike holdninger og praksis, og mener at de ikke hører hjemme i vårt norske demokrati.

Vi kommer til å fortsette arbeidet med å få omgjort dette vedtaket gjennom et saklig ordskifte og i god dialog med de politiske partiene på Stortinget som utgjorde flertallet om videre utredning i saken.

Norske Naturterapeuters Hovedorganisasjon

Norske Homeopaters Landsforbund

Norske Rosenterapeuters Forening

Norske KvanteMedisinere

SABORG (Sammenslutningen av alternative behandlerorganisasjoner)

Norges Massasjeforbund er det største særforbundet for massører og massasjeterapeuter som jobber med helserettet behandling og massasjeterapi i Norge. Vi ble etablert i 1995 og har over 650 medlemmer.